جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
استاندار همدان

حوزه / استاندار همدان با بیان اینکه رویکرد دولت سیزدهم، تکمیل طرح‌های نیمه تمام گذشته است، گفت: دولت سیزدهم امید آفرینی، تقویت روحیه نشاط و خودباوری در بین مردم و جامعه را به صورت جدی در دستور کار خود قرار داده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، علیرضا قاسمی فرزاد، ظهر امروز در آیین معارفه معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری همدان، از تهیه و اجرای ۲۴ هزار میلیارد تومان طرح و پروژه در عرصه‌های عمرانی، تولیدی و اقتصادی برای ارائه در جریان سفر رییس جمهور و هیات دولت به استان، خبر داد و اظهار داشت: پیش بینی ما بر این است که حداقل، اجرای نیمی از این طرح‌های پیشنهادی در سفر دولت به استان تصویب می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه سفر رئیس جمهور، منشا خیر و برکات فراوانی برای استان خواهد بود، گفت: متاسفانه، بلاتکلیفی و طولانی شدن زمان اجرای برخی طرح‌های عمرانی در استان در طول سال‌های گذشته، نه تنها موجب از بین رفتن سرمایه‌های ملی شده، بلکه ایجاد فضای یاس و ناامیدی در جامعه را به همراه داشته است.

استاندار همدان با بیان اینکه رویکرد دولت سیزدهم، تکمیل طرح‌های نیمه تمام گذشته است، خاطر نشان کرد: دولت سیزدهم امید آفرینی، تقویت روحیه نشاط و خودباوری در بین مردم و جامعه را به صورت جدی در دستور کار خود قرار داده است.

دولت سیزدهم، جز در موارد ضروری، بنای کلنگ زنی و آغاز طرح جدیدی را ندارد

وی با بیان اینکه دولت سیزدهم، جز در موارد ضروری، بنای کلنگ زنی و آغاز طرح جدیدی را ندارد، مطرح کرد: با اعلام شعار سال توسط رهبر معظم انقلاب، تغییراتی مبتنی بر تحقق شعار سال، در برنامه یکساله توسعه استان همدان ایجاد شد که به زودی این سند برای اجرا به عنوان یک تکلیف به مدیران دستگاه‌های اجرایی ابلاغ خواهد شد.

قاسمی فرزاد، ایجاد حداقل ۲۳ هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی در استان در سال ۱۴۰۱ را یکی از برنامه‌های مهم امسال برشمرد و گفت: در برنامه‌های اجرایی سال جاری، به دنبال دانش بنیان کردن فعالیت‌ها به ویژه در بخش تولید از طریق همکاری با نهادهای علمی و دانشگاهی هستیم.

وی با گلایه از برخی آمارهای نادرست در استان، ابراز کرد: نیازمند وجود اطلاعات دقیق و منطبق بر واقعیت در عرصه‌های مختلف همانند، جمعیت، نرخ اشتغال و بیکاری برای برنامه ریزی درست و هدفمند در استان هستیم.

استاندار همدان تصریح کرد: با وجود برخی محرومیت‌ها در استان، اما آمارها و اطلاعات ثبت شده بر روی کاغذ موضوع دیگری را نشان می‌دهد و لذا شاهد کاهش میزان اعتبارات اختصاص یافته در استان هستیم، که ناتوانی در پیشبرد موثر و دقیق کارها را به دنبال دارد.

وی با بیان اینکه هدف ما این است که همدان، به کارگاه بزرگ عمرانی و سازندگی تبدیل شود، گفت: از طرح‌های مهم در دست اجرا در استان، طرح نهضت ملی مسکن است که با افزایش ساخت و ساز، امید برای خانه دار شدن و فراهم کردن زمینه‌های شغلی مولد را در سطح جامعه ایجاد کرده است.

بازگشت ۵۰ واحد تولیدی راکد و تعطیل استان همدان به چرخه تولید

قاسمی با اشاره به اینکه در ماه‌های اخیر ۵۰ واحد تولیدی راکد و تعطیل استان همدان با برنامه‌ریزی موثر و حمایت مسئولان، فعال و به چرخه تولید بازگشته‌اند، گفت: از مهم‌ترین مشکلاتی که کشور و خصوصا استان همدان با آن روبرو است، موضوع خشکسالی است و لذا برای استفاده بهینه از منابع موجود، در کنار ممنوعیت کشت برخی محصولات، لازم است که به سمت کشاورزی نوین حرکت کنیم.

وی با بیان اینکه پیگیر تکمیل پروژه آبرسانی از سد تالوار به همدان برای تامین آب موردنیاز هستیم، یادآور شد: از زمان آغاز به کار دولت سیزدهم، هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل این پروژه که مصوبه سفره سال ۸۳ رهبر معظم انقلاب به همدان است، اختصاص یافته که ۵۰۰ میلیارد تومان آن پرداخت شده و با دستور فرمانده کل سپاه و ایجاد کارگاه‌هایی توسط قرارگاه خاتم، شاهد سرعت گرفتن روند اجرای این طرح خواهیم بود.

استاندار همدان در پایان با گرامیداشت روز قدس، اظهار داشت: امسال مردم ایران عزیز، همراه با حضور میلیونی خود در راهپیمایی روز قدس، بار دیگر اتحاد و انسجام خود برای حمایت از آرمان‌های انقلاب و جبهه مقاومت را به جهانیان اثبات خواهند کرد.

دولت سیزدهم به دنبال امید آفرینی، تقویت روحیه نشاط و خودباوری در بین مردم است

گفتنی است وزیر کشور بنا به پیشنهاد استاندار و با صدور حکمی، حسن رضانیا را به عنوان معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری همدان منصوب کرد.

‌رضانیا متولد ۱۳۴۴ در همدان، دارای مدرک ارشد حقوق اسلامی است و از رزمندگان دوران دفاع مقدس و دارای سابقه ۵۰ درصد جانبازی و ۸۱ ماه اسارت در پرونده ایثارگری خود می‌باشد.

دبیری آموزش و پرورش، معاون حقوقی و پرورشی دفتر آموزش و پرورش، مشاور فرهنگی بنیاد شهید استان، معاون پژوهش استان همدان، مدیرکل امور اجتماعی استانداری، مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری و فرمانداری تویسرکان از جمله سوابق معاون استاندار همدان است.

انتهای پیام./

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha