جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام سید حسین موسوی

حوزه/ نویسنده کتاب مثبت سه با تاکید بر اینکه علیرغم تصویب قانون جوانی جمعیت در مجلس شورای اسلامی، اما نیازمند فرهنگ سازی در این حوزه هستیم، گفت: لازم است تا مبلغان و گوینده‌گان اثر گذار در این زمنیه وارد شوند تا با فرهنگ‌سازی درست، در جهت رفع مشکل کاهش جمعیت در جامعه حرکت کنیم.

حجت الاسلام سید حسین موسوی در گفت‌گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، با اشاره به انتشار کتاب مثبت سه اظهار داشت: این کتاب در رابطه با واقعیت‌های فرزندآوری، جمعیت و مشکلاتی که در حوزه کاهش جمعیت در کشور وجود دارد، نوشته شده است.

وی افزود: با وجود آنکه رهبر معظم انقلاب از سال ۹۰ نسبت به بحث فرزندآوری تاکید داشته‌اند، اما در دهه ۹۰ موفقیت چندانی در این حوزه نداشته‌ایم تا جایی که به کمترین حد فرزندآوری در صد سال گذشته رسیده‌ایم.

نویسنده کتاب مثبت سه، با بیان اینکه متاسفانه عدم توجه در این سال‌ها منجر به فرصت سوزی شده است، مطرح کرد: جمعیت شناسان معتقد هستند که تنها ۷ تا ده سال فرصت داریم تا در تله جمعیت گرفتار نشویم و رفع این مشکل حتی با سه فرزند هم اتفاق نمی‌افتد.

وی با اشاره به اینکه روانشناسان در اواخر دهه ۶۰، کنترل جمعیت را در جامعه مطرح کردند، گفت: با وجود آنکه در دهه ۶۰ همه تبلیغات پدر مادر را با دو بچه نشان می‌دادند، اما در عمل، دهه ۷۰ و ۸۰ به تک فرزندی رسیدیم.

حجت الاسلام موسوی به تشریح نحوه گردآوری کتاب مثبت سه پرداخت و یادآور شد: در کتاب مثبت سه، سخنرانی‌های بنده در حرم مطهر حضرت معصومه(س) و هیئت یا مهدی(عج) واوان اسلامشهر در قالب یک اثر مکتوب با موضوع فرزند آوری جمع آوری شده است.

وی با تاکید بر اینکه علیرغم تصویب قانون جوانی جمعیت در مجلس شورای اسلامی، اما نیازمند فرهنگ سازی در این حوزه هستیم، خاطر نشان کرد: لازم است تا مبلغان و گوینده‌گان اثر گذار در این زمنیه وارد شوند تا با فرهنگ‌سازی درست، در جهت رفع مشکل در جامعه حرکت کنیم.

کارشناس مذهبی با بیان اینکه طبق آمار موجود، فرزندآوری ارتباط چندانی با وضعیت مالی خانواده‌ها ندارد، اظهار داشت: ضروری است تا جامعه و خانواده‌ها را با مشکلات تک فرزندی آشنا و آگاه کنیم.

وی در پایان با بیان اینکه برای خوانندگان این کتاب، جایزه‌ای نیز تدارک دیده شده است، یادآور شد: یک دستگاه آپارتمان در استان تهران به عنوان جایزه ویژه و صد کارت هدیه یک میلیون تومانی جهت ترغیب برای خوانندگان قرار داده شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha