شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر/ دومین نشست تخصصی نقد و بررسی برنامه «زندگی پس از زندگی» با حضور استاد غلامرضا فیاضی

حوزه/ استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه نمی شود پیامبری که نهایت لطف را به مومنین داشته باشد ولی به فکر بعد از خودش نباشد، بیان کرد: مثل این استدلال درباره ولایت فقیه نیز هست، آیا می شود که حضرت ولی عصر (عج) غیبت فرموده باشد و نگفته باشد که فقیه بعد از من حاکم است؟

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا فیاضی، در ادامه سلسله جلسات درس اخلاق در حسینیه امام خمینی (ره) قم با اشاره اینکه بعد از وفات رسول اکرم(ص)، نقل حدیث را ممنوع کردند، بیان کرد: علت این بود که غدیر مانع از راه منافقینی بود که توطئه و برنامه ریزی برای به دست گیری امور بعد از پیامبر(ص) کرده بودند.

وی بیان کرد: با این وجود، امیرالمومنین (ع) در همان شرایط با خود قرآن، مسئله جانشینی پیامبر (ص) را اثبات کردند؛ اگر حرف کسانی که مدعی بودند اگر جانشینی از سوی پیامبر (ص) نباشد، پیامبری فرستاده نشده است درست بود، آیه قرآن را نفی می کرد.

استاد حوزه علمیه در ادامه داستان حضور مسیحیان در مدینه برای یافتن جانشین پیامبر(ص)، بیان کرد: امیرالمومنین (ع) فرمود که من وصی پیامبر هستم؛ پیامبر (ص) مأمور به تبیین قرآن بود و در ادامه فعالیت ایشان من مسئول تبیین تمام مسائل قرآن هستم و سخن من فصل الخطاب است؛ تعداد تولد و مرگ مسلمانان و کافران را، دولت و انقلاب ها را می دانم، از هرچه بوده و خواهد بود بپرس، آنها را می دانم؛ از تمام رهبرهای گروه ها مطلع هستم و از تمام کتاب های آسمانی آگاه هستم و رسول اکرم (ص) کلمه ای از علم خود از من پنهان نکرده است.

وی در ادامه نقل کلام امیرالمومنین (ع) که بیانات امام هشتم (ع) نیز هست، بیان کرد: پیامبر اکرم (ص) کسی نبود که پیمان خدا با بندگانش را زمین بگذارد و امت را رها کند و ندانند که چه کنند؛ آنوقت یک عالم سنی به نام سیوطی کتاب رسالة الولایه نوشت و غدیر را دروغ پنداشت و این عالم سنی به علامه امینی گفته بود که غدیر دروغ است که علامه امینی عمر خود را گذاشت و با تمام منابع اهل سنت ۲۰ جلد کتاب در صحت غدیر نوشت.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه نمی شود پیامبری که نهایت لطف را به مومنین داشته باشد، ولی به فکر بعد از خودش نباشد، بیان کرد: مثل این استدلال درباره ولایت فقیه نیز هست، آیا می شود که حضرت ولی عصر (عج) غیبت فرموده باشد و نگفته باشد که فقیه بعد از من حاکم است؟.

وی بیان کرد: مطابق با روایت منظور از «من عنده علم الکتاب» أمیرالمونین (ع) است.

حجت الاسلام و المسلمین فیاضی با اشاره به کلام فخر رازی بیان کرد: فخر رازی می گوید: « یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَکُونُوا مَعَ الصَّادِقِینَ» دلالت بر عصمت صادقین دارد، زیرا خداوند فرموده شما باید با صادقین باشید و اگر آنها معصوم نباشند، خداوند فرموده از کسانی که اشتباه می کنند پیروی نکنید؛ و این در حالی است که تنها یک مذهب می گوید که رهبران ما معصوم است و آن شیعه است.

وی در ادامه نقل کلام امیرالمومنین (غ) می فرماید: ایشان می فرمایند: من گواهم بعد از پیغمبر(ص) و واسطه ام بین ایشان و امت آن و من و ۱۱ فرزندم وارثان او هستیم و هر کسی از این کشته استفاده کند نجات می یابد و هرکسی استفاده نکند گمراه می شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری در پایان بیان کرد: ماه رمضان ماه رحمت و برکات است و یقینا الطاف خاص شامل حال مومن می شود و مهم حفظ آن است و کسی می تواند آن را حفظ کند که به نعمت ولایت توجه داشته باشد به اینکه ما امامی داریم و او خواهد آمد و وقتی به این توجه داشته باشد سعی می کند از این صاحب جدا نشود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha