جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
نعمت الله آزموده

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه تخصصی امام خامنه‌ای بجنورد گفت: روز قدس فقط یک مسئله فلسطینی و عربی نیست؛ زیرا اولاً یک درد و رنج جانکاه انسانی و بشری است و ثانیاً یک موضوع بین‌المللی اسلامی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام نعمت‌الله آزموده، مدیر مدرسه علمیه تخصصی امام خامنه‌ای بجنورد، امروز در جمع طلاب حوزه علمیه استان، با اشاره به فرارسیدن روز جهانی قدس، اظهار کرد: حادثه فلسطین واقعاً یک بحران بزرگ و تلخ انسانی اسلامی است که هیچ انسانی نمی‌تواند نسبت به آن بی‌تفاوت باشد.

وی افزود: جامعه فلسطینی همانند دیگر جوامع جهان در سرزمین خود زندگی می‌کردند که ناگهان مجموعه‌ای از مهاجران صهیونیست اروپایی با کمک قدرت‌های استعماری به آن‌ها یورش بردند و سرزمین آن‌ها را غصب کردند.

حجت‌الاسلام آزموده گفت: نتیجه این تجاوز این است که نیمی از جامعه فلسطینی در نتیجه کشتارها و ارعاب از سرزمین خود به بیرون رانده شده و از حدود ۷۱ سال پیش تاکنون در اردوگاه در شرایط واقعاً غیرانسانی در خارج از سرزمین خود به سر می‌برند و نیم دیگر این جامعه در حال حاضر تحت اشغال و مقررات تبعیض نژادی در سرزمین خود قرار دارند.

وی تصریح کرد: عجیب اینجاست که به‌رغم گذشت هفت دهه از این فاجعه، جامعه بین‌الملل هیچ کاری برای پایان دادن به این فاجعه انجام نداده و حاضر نیست در جهت احقاق حقوق جامعه فلسطینی گام بردارد.

حجت‌الاسلام آزموده با اشاره به جامعه ۱۳ میلیونی فلسطین آواره و محصور و بی پناه، اظهار کرد: امروزه جامعه فلسطینی ۱۳ میلیون نفر جمعیت دارد که از ساده‌ترین حقوق انسانی از جمله تعیین حق سرنوشت و داشتن یک کشور مستقل در سرزمین خود محروم هستند.

وی ادامه داد: مهم‌ترین ویژگی این نامعادله آن است که در یک‌طرف رژیم صهیونیستی با حمایت گسترده همه کشورهای غربی قرار دارند و در طرف مقابل، جامعه فلسطینی تک‌وتنها است.

حجت‌الاسلام آزموده خاطرنشان کرد: این شرایط غیرانسانی ایجاب می‌کند که مسلمانان و آزادگان جهان با حمایت از جامعه مظلوم فلسطین به این ظلم بزرگ پایان داده و زمینه احقاق حقوق مردم مظلوم فلسطین را فراهم سازند.

وی تصریح کرد: بر این اساس روز قدس فقط یک مسئله فلسطینی و عربی نیست؛ زیرا اولاً یک درد و رنج جانکاه انسانی و بشری است و ثانیاً یک موضوع بین‌المللی اسلامی است؛ لذا بزرگداشت روز قدس یک وظیفه انسانی و اسلامی است که همه انسان‌های آزاده و همه مسلمانان باید برای بزرگداشت آن اقدام کنند و تا محو رژیم صهیونیستی این روز را باشکوه‌تر از همیشه برگزار کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha