شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر/ مراسم چهلمین روز ارتحال آیت الله محمدی ری شهری

حوزه/ مراسم چهلمین روز رحلت آیت الله محمدی ری شهری(ره)، تولیت فقید آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) در تالار شیخ صدوق(ره) این بارگاه ملکوتی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، مراسم چهلمین روز رحلت آیت‌الله محمدی ری شهری(ره)، تولیت فقید آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) در تالار شیخ صدوق(ره) این بارگاه ملکوتی با حضور مسئولین کشوری و لشگری، ائمه جمعه و جماعات، شخصیت‌های علمی، فرهنگی، حوزوی و دانشگاهی و مردم شریف و شهید پرور شهرستان ری و تهران و با تلاوت قرآن کریم توسط آقای مجتبی محمدبیگی آغاز و با مرثیه سرایی آقایان حامد رضوانفر و حمید رمضانپور، و سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین ناصر رفیعی ادامه یافت.

در این مراسم حجت الاسلام‌والمسلمین رفیعی در سخنانی اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در خصوص شخصیت مرحوم آیت الله محمدی ری شهری تعابیر ویژه‌ای از جمله مجاهد، دارای اخلاص، سلامت نفس و تقوا به کار بردند که بسیار مهم و قابل تأمل بود.

وی افزود: طبق روایات ائمه معصومین(ع)، فردی که یک صفحه پیرامون آیات و روایات تألیف کند، روز قیامت این صفحه او را از عذاب جهنم حفظ خواهد کرد، و لذا ایشان مصداق بارز این حدیث نورانی هستند و تا قرن‌ها هر فردی از تألیفات آن عالم مجاهد بهره‌مند می‌گردد، برای ایشان دارای خیرات و برکات است.

حجت الاسلام‌والمسلین رفیعی ادامه داد: آیت الله محمدی ری شهری تمامی عمر خود را در راستای تالیف، تحقیق و پیشبرد اسلام صرف کرد و با آثار خود، مسیر تبلیغ و تحقیق را برای دانش پژوهان، محققان و طلاب هموار ساخت.

وی با اشاره به مجاهدت‌های علمی تولیت فقید آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع)، ابراز داشت: آیت‌الله ری شهری با تألیف کتب حدیث و دانشنامه‌های جامع و مفید حدیث، اهل بیت(ع) را از غربت خارج کرد که از این منظر، طبق روایات، خداوند در قیامت جایگاه والایی برای احیا کنندگان امر اهل بیت قرار داده است.

حجت الاسلام‌والمسلمین رفیعی با اشاره به روایتی از امام رضا(ع) پیرامون معرفی محاسن کلام اهل بیت(ع) گفت: یکی از مهمترین وظایف شیعیان و عالمان دین، معرفی محاسن کلام ائمه است که مرحوم آیت الله ری شهری تمام تلاشش معرفی محاسن کلام آل‌الله به همگان بود و در این مسیر با تألیفات خود حقیقتا به توفیقات کم نظیری دست یافت.

این استاد حوزه خاطر نشان کرد: ایشان علاوه بر آثار متعدد، دارای سبک جدیدی در تدوین تألیفات بودند که سبب تأثیر بیش از پیش بر مخاطب می‌گردید و همواره بُعد علمی ایشان همراه با پرهیزگاری و تقوا بود.

حجت الاسلام‌والمسلمین رفیعی در پایان با اشاره به عشق و ارادت خاص آیت الله ری شهری به روضه سیدالشهدا(ع) یادآور شد: ایشان به روضه اهل بیت(ع) علاقه بسیاری داشتند و در هنگام روضه سید الشهدا(ع) و دیگر ائمه هدی(ع)، به شدت متأثر و گریان می‌شدند که این حالات نشانه اخلاص و طهارت نفس در ایشان بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha