شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر/ نشست صمیمی نخبگان و استعدادهای برتر حوزه با آیت الله اعرافی

حوزه/ حجت الاسلام مهریزی گفت: ایجاد دبیرخانه حمایت از طرح های پژوهشی در معاونت پژوهش حوزه امری بسیار مبارک بوده که لازم است فعالیت های آن به فضای ایده پردازی نیز سرایت کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام مهریزی مدیر بنیاد بین المللی مطالعات راهبردی، آینده پژوهی و تمدنی امین، عصر روز پنجشنبه در نشست صمیمانه نخبگان جوان و استعدادهای برتر حوزه با مدیر حوزه های علمیه گفت: ما در این بنیاد به دنبال شناسایی و رفع کمبودهای نظری در راستای تحقق تمدن نوین اسلامی هستیم؛ به دنبال تحقق الگوی اندیشکده بومی اسلامی می باشیم.

وی افزود: ارتقای نگاه تمدنی و راهبردی در میان نخبگان و ارائه خدمات مرتبط با مباحث راهبردی و تمدنی به حاکمیت از اهداف بنیاد بین المللی مطالعات راهبردی، آینده پژوهی و تمدنی امین بوده است.

حجت الاسلام مهریزی خاطرنشان کرد: انجام طرح پژوهش راهبردی «زنان در عراق؛ وضعیت سنجی فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی زنان در عراق» یکی از فعالیت های انجام شده از سوی بنیاد است.

وی تعداد مقالات ترجمه شده از سوی این بنیاد را ۱۰۱ مقاله در قالب ۱۲۰۰ صفحه اعلام کرد و گفت: ما از مرحله ایده پردازی، توصیف و تحلیل، به دنبال رسیدن به مرحله تجویز و حل مسئله هستیم.

مدیر بنیاد بین المللی مطالعات راهبردی، آینده پژوهی و تمدنی امین، تصریح کرد: حجم قابل توجهی از مقالات اندیشکده های غربی به مسئله «حوزه و روحانیت در ایران» اختصاص پیدا کرده است.

وی در پایان با اشاره به راه اندازی دو سایت از سوی بنیاد بین المللی مطالعات راهبردی، آینده پژوهی و تمدنی امین افزود: ایجاد دبیرخانه حمایت از طرح های پژوهشی در معاونت پژوهش حوزه امری بسیار مبارک بوده که لازم است فعالیت های آن به فضای ایده پردازی نیز سرایت نماید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha