پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حسن علیدادی سلیمانی

حوزه/ امام جمعه کرمان با تبریک روز کارگر، گفت: امروز گرانی زیاد شده و برای مردم قابل تحمل نیست، امیدواریم دولتمردان به فکر افراد نیازمندان باشند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از کرمان، حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی، ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه کرمان ضمن توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی گفت: ازآنجاکه خود انسان عامل سعادت و شقاوت است لذا همه همت دین متوجه این شده است که انسان مورد تربیت قرار بگیرد.

وی با اشاره به اینکه یکی از راه‌های رسیدن به سعادت نیکی و انجام کار خیر برای دیگران است، ابراز داشت: در طول روز باید به دنبال خدمت به مردم و کار خیر باشیم همچنین باید عفو و گذاشت داشته باشیم تا خداوند نیز در صحنه‌های مختلف زندگی دست ما را بگیرد.

امام جمعه کرمان با بیان این مطلب که نیکوکاران دارای صفاتی هستند، عنوان کرد: اولین ویژگی افراد نیکوکار اهل ذکر و نماز هستند و به دنبال جلب رضایت خداوند هستند همچنین دادن زکات ویژگی دوم افراد خیر و نیکوکار است.

وی با اشاره اینکه گاهی اوقات خداوند نعمت‌هایی را که در اختیار ما قرار داده است فراتر از نیاز ما است لذا باید از آنها برای خدمت به خلق استفاده کرد، خاطرنشان کرد: اولین پاداش خداوند برای افراد نیکوکار این است که هرچه از خداوند بخواهند، خداوند به آنها عطا می‌کند، همچنین معصیت افراد نیکوکار را خداند می بخشد و جزای خوبی برای اعمال افراد نیکوکار قرار می‌دهد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان ضمن گرامیداشت سالروز جهانی قدس و تشکر از حضور باشکوه مردم در راهپیمایی روز قدس کرمان، افزود: روز ملی خلیج فارس یکی از روزهای تاریخی ما است و به فضل خدا خلیج فارس خواهد ماند.

علیدادی سلیمانی با تبریک روز کارگر، گفت: امروز گرانی زیاد شده و برای مردم قابل تحمل نیست، امیدواریم دولتمردان به فکر افراد نیازمندان باشند.

وی ضمن تسلیت شهادت استاد مطهری و تبریک روز معلم، اضافه کرد: در نگاه دینی هم اخوت اسلامی و هم اخوت انسانی داریم و اخوت اسلامی دارای پشتوانه روایی و دینی است و براین اساس مسلمانان نباید نسبت به یکدیگر بی تفاوت باشند و در نگاه اخوت انسانی همه باید نسبت به اتفاقات پیرامون خود حساس باشیم.

امام جمعه کرمان با اشاره به اینکه تبعیض نژادی و رفتارهای ظالمانه‌ای را در کشور فلسطین مشاهده می‌کنیم و مدافعان حقوق بشر تماشاچی هستند، اضافه کرد: این مدافعان به ظاهر حقوق بشر نه تنها تماشاچی نیستند بلکه به دنبال دشمنی با این ملت مظلوم هستند.

وی با بیان این مطلب که پیروزی نهایی متعلق به ملت فلسطین است و در آینده‌ای نزدیک پرچم خود را در تمامی نقاط سرزمین اشغالی به اهتزار درخواهد آورد، عنوان کرد: ایمان، اتحاد و آرمان بلند، سه عامل اصلی پیروزی نهایی ملت فلسطین است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان با اشاره به سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب در جمع دانشجویان، خاطرنشان کرد: توجه به آرمان و مطالبه گری از جمله تأکیدات ایشان بوده است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha