جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
رشد اسلام گرایی در اسپانیا
افزایش گرایش بومیان اسپانیایی به اسلام

حوزه/ بسیاری از اسپانیایی‌ها در سال‌های اخیر به دین اسلام گرویده‌اند، به‌گونه‌ای که جمعیت آن‌ها در حال حاضر به بیش از ۲۰۰ هزار نفر رسیده است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، در میان بیش از دو میلیون مسلمان در اسپانیا، تعداد اسپانیایی‌هایی که اسلام را پذیرفته‌اند، در حال افزایش است.
علاوه بر مهاجرانی که بیش‌تر آن‌ها مراکشی، پاکستانی و سنگالی هستند، بسیاری از اسپانیایی‌ها نیز در سال‌های اخیر به دین اسلام گرویده‌اند، به‌گونه‌ای که جمعیت آن‌ها در حال حاضر به بیش از ۲۰۰ هزار نفر رسیده است. این تازه مسلمانان که می‌گویند اسلام را برای رسیدن به آرامش درونی پذیرفته‌اند، به زبان عربی صحبت نمی‌کنند و در امور اجتماعی و خانوادگی از فرهنگ بومی اسپانیایی تبعیت می‌کنند و ترجیح می‌دهند در سرزمین اندلس در جنوب اسپانیا که حدود ۸ قرن تحت حاکمیت اسلامی بوده، زندگی کنند.
در میان حدود ۱۷۰۰ مسجد در اسپانیا، مسجد جامع گرانادا تنها عبادتگاهی است که از مناره‌های آن صدای اذان بلند می‌شود. این مسجد یکی از مکان‌هایی است که اکثر کسانی که مایل به گرویدن به اسلام هستند، در آن رفت و آمد می‌کنند.
به گزارش خبرگزاری اندلس، عمر دل پوزو، رئیس انجمن جامعه اسلامی اسپانیا، در مورد رشد چشمگیر مسلمانان در اسپانیا اظهار داشت: پس از آغاز همه‌گیری بیماری کرونا در سال ۲۰۲۰ هر روز حداقل یک اسپانیایی اسلام را پذیرفته است.

وی افزود: تعداد اسپانیایی‌هایی که ۶ سال پیش در گرانادا به اسلام گرویدند، سالانه حدود ۱۰ نفر بود که این تعداد به‌تدریج به ۳۰ نفر و سپس به ۵۰ تا ۶۰ نفر در طول دوره همه‌گیری بیماری کرونا افزایش یافت.

وی همچنین خاطرنشان کرد: در شهرهای سویا، کوردوبا و بارسلونا نیز افزایش قابل‌توجهی در تعداد اسپانیایی‌هایی که به اسلام گرایش پیدا کرده‌اند، مشاهده می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha