سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
کاتولینای اسپانیا طرح آموزش اسلام در مدارس را آغاز می‌کند

حوزه/ در طرح جدید که توسط اداره آموزش و پرورش کاتولینا برای سال تحصیلی ۲۰۲۰-۲۰۲۱ و با همکاری دولت و کمیسیون اسلامی اسپانیا آغاز شده، آموزش ابتدایی اسلام برای دانش آموزان در مدارس آغاز می‌شود.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از  aboutislam، منطقه کاتالونیا در اسپانیا تصمیم گرفته است برای تشویق به وحدت میان ادیانی، آموزش دین اسلام را در مدارس دولتی آغاز کند.

این طرح که اداره آموزش و پرورش کاتولینا روز چهارشنبه در قالب مصوبه ای در روزنامه رسمی منتشر کرد، بیان می‌دارد که مدارس ابتدایی آموزش دین اسلام را از سال تحصیلی ۲۰۲۰- ۲۰۲۱ آغاز می‌کنند.

مسئولین این منطقه ابراز امیدواری کردند که طرح جدید باعث ایجاد وحدت و تنوع بین اعضای جامعه شود و همچنین تاریخ مسلمانان در اسپانیا نیز دوباره مرور خواهد شد.

این طرح نتیجه توافق نامه همکاری بین دولت اسپانیا و کمیسیون اسلامی اسپانیا، به دنبال افزایش تقاضا در میان جامعه مسلمانان اسپانیا است که جمعیت آن‌ها در سال‌های اخیر افزایش قابل توجهی داشته است.  

این طرح تضمین می کند که دانش آموزان مسلمان در مدارس دولتی در مقاطع تحصیلی کودکستان، دبستان ، متوسطه اجباری و دبیرستان آموزش دینی اسلامی لازم را ببینند. معلمان منصوب شده نیز توسط کمیسیون اسلامی اسپانیا این برنامه درسی را اداره خواهند کرد.

بیش از ۱.۵ میلیون مسلمان از دو میلیون مسلمانی که در اسپانیا زندگی می‌کنند در کاتالونیا هستند. پس از آن اندلس، با بیش از ۳۰۰ هزار مسلمان و مادرید با ۲۸۰ هزار مسلمان در مقام‌های دوم و سوم هستند.

براساس آمار اتحادیه جوامع اسلامی، مسلمانان ۳.۸ درصد از جمعیت اسپانیا را تشکیل می‌دهند. ۴۰ درصد آنها اسپانیایی و ۶۰ درصد باقیمانده را مهاجران تشکیل می دهند.

مسلمانان در اسپانیا بیشتر از مراکش هستند اگرچه در شهرهایی مانند بارسلونا ، والنسیا و لوگرونو حضور قابل توجهی از مسلمانان پاکستانی و سنگالی وجود دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha