پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
نمازروز قدس همدان

حوزه / امام جمعه همدان در آیین رونمایی از المان دیوارنگاره پاسداشت شهدای روز قدس همدان، گفت: واقعه بمباران نماز جمعه روز قدس سال۶۱ در همدان که به امامت مرجع عالیقدر شیعیان آیت‌الله العظمی نوری همدانی برگزار شده بود، یک رویداد ویژه تاریخی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی پیش از ظهر امروز در آیین رونمایی از المان دیوارنگاره پاسداشت شهدای روز قدس همدان، اظهار داشت: واقعه بمباران نمازجمعه روز قدس سال۶۱ در همدان که به امامت مرجع عالیقدر شیعیان آیت‌الله العظمی نوری همدانی برگزار شده بود، یک رویداد ویژه تاریخی است.

نماینده ولی فقیه در همدان با بیان اینکه زمانی که در برخی محافل حرفه‌ای جزئیات این واقعه را توصیف می‌کنیم، مخاطبان شگفت زده می‌شوند، مطرح کرد: امروز ایجاد المان شهری و ساخت نشانه‌های وقایع تاریخی برای زنده نگاه داشتن این ایام بسیار حائز اهمیت است.

وی همچنین با اشاره به ظرفیت مطلوب جایگاه هنرمندان استان همدان در عرصه‌ها و رشته‌ها مختلف، گفت: نیازمند ورود جدی هنرمندان برای بازآفرینی رویدادهای تاریخی استان به سبک‌های مختلف هنری هستیم.

گفتنی است در روز ۲۵ تیر ۱۳۶۱ رژیم بعثی عراق بدستور صدام به تلافی شکست سنگین نیروهای عراقی در جبهه‌های دفاع مقدس به یورش ددمنشانه و بمباران شهرهای ایران اسلامی پرداخت که نماز جمعه روز قدس همدان در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان جزو نقاطی بود که از این حملات در امان نماند و ده‌ها نفر از رده‌های سنی مختلف جامعه همدانی در این حملات به شهادت رسیده یا مجروح شدند.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha