جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
آیت الله سیدمجتبی حسینی

حوزه / نماینده رهبر انقلاب در عراق گفت: هدف از ایجاد رژیم اسرائیل پایگاهی برای ضربه زدن به امت اسلامی، تضعیف و تحریم جهان اسلام است، لذا عادی سازی روابط با این رژیم کودک کش خیانت به امت اسلامی است.

آیت‌الله سید مجتبی حسینی، نماینده رهبر انقلاب در عراق در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری حوزه درباره شرایط امروز فلسطین و قدس گفت: رژیم اسرائیل این روزها احساس می‌کند با هر حرکتی شمارش معکوس سقوط خود را آغاز کرده است و بسیاری از مردم دنیا با اسرائیل خوب نیستند و خوشبختانه موقعیت خودش را ازدست‌داده است و لذا اسرائیل با همکاری آمریکا با عادی‌سازی روابط با کشورهایی که مطیع آن‌ها هستند و حرف آن را گوش می‌دهند، شروع به کارکرده است.

نماینده رهبر معظم انقلاب در عراق ادامه داد: اسرائیل این روزها تلاش می‌کند در فلسطین کسانی که حتی ظاهر آن‌ها به مخالفت با اسرائیل می‌خورد، دستگیر کند، زیرا نگران سقوط خودش در فلسطین و منطقه است، تلاش می‌کند مقدماتی را ایجاد کند که در فضای اجتماعی فلسطین افراد انقلابی و پرتحرک کم شود و زمینه آرامش برای خودش ایجاد کند، این رفتار نشان ضعیف اسرائیل در برابر مردم فلسطین است و خود را در آستانه سقوط می‌بیند.

مبلغان حوزوی در عرصه بین‌الملل خطر حضور اسرائیل در منطقه را برای مردم روشن کنند

نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری در ادامه به وظیفه حوزویان و مبلغان در شرایط فعلی نسبت به مسئله قدس و فلسطین اشاره کرد و افزود: با استفاده از مهارت‌های تبلیغی مردم را نسبت به مسئله فلسطین و اسرائیل روشن کنند، به‌گونه‌ای که عامه مردم قبح کار اسرائیل را بدانند، این رژیم غده سرطانی در نظر مردم شود.

وی در این‌باره توضیح داد: مخصوصاً در کشورهایی که تبلیغات خوبی برای اسرائیل می‌شود آن‌ها که می‌خواهند روابط را حسنه کنند آن‌ها طبعاً کاری می‌کنند که مردم عوام دولت اسرائیل مشروع بدانند و حرکت فلسطینی‌ها را تندروی قلمداد کنند، مبلغان حوزوی در عرصه بین‌الملل باید با روشنگری و غفلت زدایی از آن‌ها، حضور اسرائیل در منطقه و جهان اسلام را روشن کنند، اهداف اصلی او را بیان کنند.

هدف تشکیل اسرائیل تضعیف امت اسلامی است

وی با بیان اینکه هدف تشکیل اسرائیل تضعیف جامعه اسلامی است، افزود: هدف از ایجاد رژیم اسرائیل پایگاهی برای ضربه زدن به امت اسلامی، تضعیف و تحریم جهان اسلام است، لذا وظیفه همه ما این است که از مظلومیت مردم فلسطین دفاع کنیم.

آیت‌الله حسینی در ادامه به فرازهایی از وصیت امام علی (ع) اشاره کرد و افزود: حضرت علی (ع) می‌فرمایند؛ «اللَّهَ اللَّهَ فِی الْجِهَادِ بِأَمْوَالِکُمْ وَ أَنْفُسِکُمْ وَ أَلْسِنَتِکُمْ فِی سَبِیلِ اللَّهِ. خدا را خدا را درباره جهاد با اموال و جان‌ها و زبان‌های خویش درراه خدا.» اگر درجایی فضا و امکان آن مهیا بود، وظیفه همگانی این است که در جهاد مسلحانه شرکت کنیم، ولی الآن جهاد به زبان است، با همین زبان می‌توان رژیم منحوس اسرائیل را تضعیف کرد و نظام نامشروع آن را به دیگران معرفی کرد.

وجود رژیم اسرائیل برای امنیت دنیا خطرناک است

وی ادامه داد: متأسفانه در خیلی از کشورها تصورشان این است از آنجایی‌که از ایجاد رژیم اسرائیل زمان زیادی می‌گذرد، آن را به‌عنوان دولت می‌پذیرند و برای اینکه مجامع بین‌المللی با او درگیر نشوند و برای دولتشان مشکلی پیش نیاید رژیم اسرائیل را به‌عنوان یک دولت رسمی قبول می‌کنند، غافل از اینکه این رژیم برای مسلمانان خطرناک است و وجود او برای امنیت دنیا خطر دارد.

راه حمایت از فلسطین روشنگری است

نماینده رهبر معظم انقلاب در عراق، راه حمایت از فلسطین را روشنگری و بصیرت در میان توده‌های مختلف مردمی بیان کرد و افزود: یکی از این برنامه‌ها این است که مردم به دستگاه‌ها و مؤسسات بین‌المللی شکایت کنند و بخواهند که اسرائیل را به رسمیت نشناسند و بالاخره ظلم‌هایی که به ملت فلسطین وارد می‌شود این‌ها را بستانند و از آن‌ها دفاع کنند.

وی اظهار کرد: دولت‌ها، از حمایت اسرائیل دست‌بردارند و بی‌تفاوت نباشند و آن را محکوم کنند روابط اقتصادی و سیاسی را با آن‌ها قطع کنند و سفارت‌های اسرائیل در کشورهای مختلف را تعطیل کنند، همچنین ملت‌ها به دولت‌های خودشان که با اسرائیل رابطه دارند، آن‌ها را تحت‌فشار قرار دهند، قطع روابط دولت‌ها با اسرائیل نقش مهمی در عدم به رسمیت شناخته شدن این دولت در دنیا دارد.

نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری در ادامه نسبت به فعالیت‌هایی که می‌توان علیه اسرائیل صورت گیرد اشاره کرد و افزود: در سخنرانی‌ها به دنبال روشنگری، بیدارسازی مردم، بصیرت بخشی مردم نسبت به اسرائیل و مردم فلسطین باشیم.

نماینده رهبر معظم انقلاب در عراق در ادامه به فعالیت‌هایی که در سوریه و عراق نسبت به مسئله قدس انجام داده‌، اشاره کرد و ادامه داد: در راهپیمایی‌های روز قدس در سوریه مشارکت داشتیم، با گروه‌های مقاومت فلسطین مرتبط بودیم آن‌ها را تشویق می‌کردیم در ماه رمضان به آن‌ها افطاری می‌دادیم در مراسمشان شرکت می‌کردیم، همچنین در عراق در مراکز فلسطینی‌های آواره در نجف اشرف سعی و تلاشمان این است که در بصیرت افزایی شریک باشیم و صحبت کنیم و در برگزاری برنامه‌های فرهنگی با آن‌ها همکاری داشتیم.

وی افزود: پیشنهادهایی به این مؤسسات داشتیم از جمله؛ همدلی و همکاری بیشتر شود، در سخنرانی‌های که در نجف دارم به مسئله روابط کشورهای عربی با اسرائیل و تفاهم‌نامه‌هایی که با آن می‌بندند که چه عواقبی برای مسلمانان خواهد داشت، همچنین برگزاری مسابقه آنلاین با موضوع نفی عادی‌سازی روابط کشورها با رژیم اسرائیل که مقالات خوبی در این زمینه نوشته شد از جمله یکی از علمای نجف مقاله‌ای مستدل و منطقی دراین‌باره نوشتند.

آیت‌الله حسینی، ترغیب و تشویق مردم به تحریم و عدم خرید کالاهای اسرائیلی و عدم همکاری با کشورهایی که روابط خود را با اسرائیل عادی کرده‌اند، را یکی از عوامل مؤثر در مبارزه با این رژیم منحوس بیان کرد و افزود: دولت‌ها از کشورهایی که متمایل با اسرائیل هستند یا رسماً همکاری می‌کنند حتی‌الامکان از آن‌ها جنس نگیرند و بیشتر به تشویق کشورهایی که در خط مقاومت هستند آن‌ها را مورد تائید قرار بدهند مانند سوریه، ایران، لبنان و عراق که در این جهت همکاری دارند و از این کشورها اقلام موردنیاز خود را تهیه کنند نه کشورهایی که خودشان را در برابر اسرائیل باختند و متأسفانه رابطه رسمی با آن‌ها را شروع کردند.

وی افزود: امام علی (ع) در وصیتشان سفارش کردند؛ «نسبت به دشمن خصم و ستیزه‌گر باشید و نسبت به مظلوم کمک و یاورباشید.» به نظر من سنبل مظلومیت، ملت فلسطین هستند و سنبل ظلم، اسرائیل است. اسرائیل نماینده استکبار جهانی در ظلم و ستم و تعدی به سرزمین‌های اسلامی است.

وی در ادامه به اصل تولی و تبری اشاره کرد و افزود: ما باید تولی اولیای خدا را داشته باشیم و نسبت به دشمنان خدا تبری داشته باشیم، نمی‌توان ادعا کرد مسلمان هستیم و نسبت به اسرائیل تبری نداشته باشیم،لذا رفاقت و دوستی ما باکسانی است که در خط مقاومت و مبارزه علیه او هستند، همچنین دفاع از مردم مظلوم یمن وظیفه همگانی ما است که بدون هیچ جرم و جریمه‌ای در محاصره اقتصادی هستند و به آن‌ها ستم شده است، لذا باید از آن‌ها دفاع کنیم.

مسجدالاقصی محوری برای مبارزه است

نماینده رهبر معظم انقلاب در عراق با اشاره به اینکه اسرائیل از قدرت گرفتن مردم فلسطین در سرزمین‌های اشغالی به‌شدت نگران است، تصریح کرد: چون نگران است طبعاً با آن‌ها مبارزه می‌کند و می‌داند که مسجدالاقصی محوری برای مبارزه است دل مردم دنیا به مسجدالاقصی خوش است قبله اول مسلمین است و می‌خواهد این مسئله را از بین ببرد کاری بکند که مسجدالاقصی محلی برای خودشان شود و مسلمان‌ها را به هر نحوی که می‌شود بیرون کند یا و حضورشان را در آنجا را ضعیف کند هر هفته چنین کاری می‌کند.

اسرائیل از برگزاری راهپیمایی روز قدس بسیار نگران است

وی بابیان اینکه خوشبختانه راهپیمایی روز قدس در دنیا جا افتاده است، افزود: اسرائیل از روز قدس می ترسد، زیرا ملت‌های بیشتری در دنیا با جنایت‌های اسرائیل در فلسطین آگاه می‌شوند و باعث تنفر عمومی مردم دنیا نسبت به این رژیم منحوس می‌شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha