جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام والمسلمین لطف الله دژکام

حوزه/ عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: اینکه در قصه‌ها روئین تن و اسفندیار را نام می‌برند، برای این بود تا شخص را شکست ناپذیر معرفی کنند، شکست ناپذیری راهی و چاره‌ای ندارد مگر اینکه با خداوند دست در دست همدیگر داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین لطف‌الله دژکام شامگاه جمعه در جلسه شورای تامین استان فارس که در مجتمع قضایی شهید قدوسی برگزار شد، با تاکید بر لزوم مد نظر قرار دادن اخلاص در کارها، اظهار کرد: اگر کار با نیت خالص انجام شود، مورد قبول خداوند متعال نیز قرار خواهد گرفت و باعث می‌شود تا پروردگار نیز بهترین مصلحت‌ها را برای انسان بخواهد.

امام جمعه شیراز به تشریح روایتی از امام صادق(ع) در رابطه با عمل صالح پرداخت و گفت: در این روایت آمده است که، هنگامی ملائکه به ظاهر اعمال نگاه می‌کنند، از زیبایی و نورانیت به گونه‌ای است که هزاران ملائکه همراه آن عمل به بیت المامور می‌روند و در آن جا به پیشگاه الهی عرضه می‌شود و سپس خداوند می‌فرماید این عمل را به صاحبش برگردانید، عرضه می‌دارند عمل به این خوبی، اما خداوند در پاسخ می‌فرماید، این عمل برای من نبود و من بهترین شریک هستم.

وی افزود: در همین رابطه نیز حضرت زهرا(س) فرمودند، «عمل خالص را بفرستید، اگر عمل خالص باشد خداوند نیز آن را می پذیرد».

نماینده ولی فقیه در فارس با بیان اینکه پاسخ عمل صالح توفیق و مصلحت برای انسان است، تاکید کرد: مصلحت خداوند بالاتر از چیزی است که گاهی به ذهن ما می‌آید و لذا اگر برای خداوند باشید، خداوند نیز برای شما است و آن زمان دیگر شکست ناپذیر خواهید شد.

حجت الاسلام والمسلمین دژکام یادآور شد: اینکه در قصه‌ها روئین تن و اسفندیار را نام می‌برند، برای این بود تا شخص را شکست ناپذیر معرفی کنند، شکست ناپذیری راهی و چاره‌ای ندارد مگر اینکه با خداوند دست در دست همدیگر داشته باشیم.

وی خطاب به قضات گفت: اگر از انسان بامروت خطایی سر زد تا جایی که قانون به شما اجازه می‌دهد، چشم خود را روی هم بگذارید، چرا که حضرت علی(ع) می‌فرماید اگر انسان با مروت خطایی کرد، چشم را روی هم بگذارید، به این دلیل که دست انسان با مروت در دست خداوند است و هر وقت زمین می‌خورد خداوند دست او را می‌گیرد و بلند می‌کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha