یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تصاویر/ دیدار رئیس جمهور با ورزشکاران، مربیان و مدیران ورزش

حوزه/ رئیس جمهور با تاکید بر تحقق عدالت در حوزه ورزش، از اهتمام دولت به رفع مشکلات شغلی، معیشتی و بیمه‌ای قهرمانان ورزش کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی، شامگاه جمعه در دیدار با ورزشکاران، مربیان و مدیران ورزش کشور ضمن تشکر از تلاش‌های ورزشکاران و مربیان در عرصه‌های بین‌المللی و به دست آوردن مدال‌های خوش‌رنگ از مسابقات مختلف، گفت: ورزش از جلوه‌های غرور و هویت ملی است.

وی با تاکید بر اینکه همه ورزش‌ها از جمله ورزش قهرمانی و همگانی باید توسعه پیدا کند، اظهار داشت: توسعه ورزش می‌تواند به نشاط اجتماعی و سلامت بیشتر جامعه منجر شود و از بسیاری از آسیب‌های اجتماعی پیشگیری کند.

رئیس جمهور اراده دولت مردمی و عدالت‌محور را تحقق عدالت در عرصه‌های مختلف ورزش دانست و تصریح کرد: عدالت در ورزش اعم از سطح جوایز اهدایی، اعزام‌ها، ارتقاء و بکارگیری نیروی انسانی کارآمد باید محقق شود.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی با مرور توصیه‌هایی از امیرالمومنین(ع) در خصوص عدالت، گفت: معنای عدالت تساوی نیست، بلکه قرار دادن هر چیزی در جای خودش منجر به عدالت می‌شود. عدالت ایجاب می‌کند که به همه مناطق کشور و به همه رشته ها فکر شود.

رئیس جمهور با اشاره به درخواست تعدادی از ورزشکاران درباره فقدان منابع لازم برای اعزام به رویدادهای جهانی در برخی از رشته‌های ورزشی گفت: ورزشکاران و قهرمانان نباید دغدغه هزینه اعزام داشته باشند.

وی در مورد روند انتخاب وزیر ورزش و جوانان تصریح کرد: پیش از انتخابات زمانی که در جمع تعدادی از قهرمانان ورزشی حضور داشتم، از من خواستند وزیر ورزش از میان ورزشکاران انتخاب شود، زیرا در ۴۰ سال گذشته وزیر و مسئولان ورزشی از میان سیاستمداران انتخاب شده بودند. بنده هم آقای سجادی را که از بین ورزشی‌ها بود انتخاب کردم.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی با تاکید بر اینکه مشکلات معیشتی ورزشکاران باید رفع شود، خاطرنشان کرد: برای بنده به هیچ عنوان قابل قبول نیست ورزشکاری که می‌خواهد تمرین کند، به میدان مسابقه برود، برای قهرمانی تلاش کند و بر روی سکو قرار گیرد، گرفتار مشکلات معیشتی باشد؛ تامین معیشت از خواسته‌های ابتدایی ورزشکاران است.

وی همچنین در مورد درخواست جمعی از ورزشکاران برای حل مشکل اشتغال آنان گفت: در دولت راهکار رفع مشکل اشتغال قهرمانان و استخدام آنان را قطعی کردیم و هیچ قهرمانی نباید دغدغه شغل داشته باشد.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت زمینه‌سازی برای افزایش جذابیت ورزش در بین جوانان و نیز زمینه سازی برای گسترش ورزش بانوان تاکید کرد و گفت: افزایش گرایش جوانان به ورزش می‌تواند در ارتقای سلامت عمومی و نشاط اجتماعی موثر باشد و به نفع کشور است.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی همچنین بر لزوم رفع مشکل بیمه ورزشکاران تاکید کرد و گفت: مسئولان ذیربط حتما پیگیری کنند تا در نشست بعدی که با ورزشکاران خواهیم داشت دیگر مساله بیمه به عنوان یکی از دغدغه‌های آنان مطرح نشود.

رئیس جمهور گفت: اهدای مدال‌های قهرمانی به ساحت شهدا از قله‌های قهرمانی و پهلوانی است که توسط ورزشکاران ما انجام می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی در خاتمه سخنان خود ابراز امیدواری کرد تیم ملی فوتبال کشورمان در مسابقات جام جهانی قطر بدرخشد

وزیر ورزش و جوانان نیز در این دیدار با بیان اینکه با دستور رئیس جمهور مشکل استخدام قهرمانان در جلسات هیات وزیران رفع شده است، گفت: در بُعد ورزش قهرمانی و در عرصه‌های بین‌المللی در ۸ ماه گذشته تعداد ۵۹۴ مدال توسط ورزشکاران کشورمان به دست آمده است که از این تعداد ۲۱۱ مدال طلا، ۱۶۲ مدال نقره و ۲۲۱ مدال برنز بوده است.

سجادی با تاکید بر اینکه در دولت سیزدهم در تمام ادارات ورزش و جوانان استان‌ها یک معاونت برای بانوان ایجاد شده است، اظهار داشت: قرار است ورزش بانوان به جهت حفظ شأن و کرامت این عزیزان مستقل و خودکفا شود.

پیش از سخنان رئیس جمهور ۱۵ نفر از ورزشکاران، مربیان و پیشکسوتان رشته‌های مختلف ورزشی در سخنانی به طرح دغدغه‌ها و مشکلات خود پرداختند.

توجه به صنعتی کردن و کارآمد کردن آکادمی‌های ورزش، خصوصی‌سازی دو تیم استقلال و پرسپولیس، نگاه ویژه به پیشکسوتان ورزشی، کوتاه کردن دست دلالان از ورزش، حل مسائل مالی و کمک به بودجه فدراسیون‌ها، بیمه، مسکن و اشتغال ورزشکاران، عدم برخورد چند وجهی و سلیقه‌ای با رشته‌های ورزشی و فراهم‌سازی امکانات برای تیم ملی فوتبال کشور جهت حضور موفق در مسابقات جام جهانی، از جمله مسائل و درخواست‌هایی بود که ورزشکاران، مربیان و پیشکسوتان در حضور رئیس جمهور مطرح کردند.

همچنین در این مراسم به شکل نمادین شال ورزش پهلوانی و پیراهن‌ تیم ملی فوتبال به حجت الاسلام و المسلمین رئیسی اهدا شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha