جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
امام جمعه همدان

حوزه/ امام جمعه همدان با بیان اینکه لازم است قانون را به نفع عدالت تغییر دهیم، گفت: این کار جسارت می‌خواهد، چرا که ممکن است منافع برخی به خطر بیوفتد، اما ما می‌گوییم به خطر بیوفتد، چرا که این موضوع مهم نیست، مهم تحقق عدالت در جامعه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی ظهر امروز در دیدار با اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا استان همدان، با گرامیداشت روز شوراها، اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های بنده ایجاد رشد متوازن در شهرها بوده و هست.

وی با طرح این سوال که آیا می‌توان شهری را نام برد که شاهد رشد غیر متوازن در آن نباشیم، گفت: این رشد غیر متوازن نتیجه چهل سال گذشته نیست و تاریخچه آن به قبل از انقلاب بر می‌گردد.

امام جمعه همدان با بیان اینکه رشد غیر متوازن، محصول نحوه مدیریت شهری بوده است، مطرح کرد: البته زحمات بسیاری نیز در عرصه‌های مختلف کشیده شده که رشد و پیشرفت امروز، نتیجه همین مدیریت هاست، اما لازم است تا به این مسائل نیز توجه شود.

وی افزود: رشد غیر متوزان، نتیجه عمل نکردن‌ها، ترک فعل، کم‌توجهی و یا برخی از موارد وجود مشکلات قانونی است.

نماینده ولی فقیه در همدان با تاکید بر اینکه در بسیاری از جلسات با مجموعه شهرداری بر این موضوع تاکید داشته‌ام، یادآور شد: امروز نیازمند آن هستیم که مدیریت را اصلاح کنیم، چرا که اگر این روند اصلاح نشود، رشد غیر متوازن ضریب می‌خورد و عمیق‌تر می‌شود.

بخش اعظمی از مشکلات اقتصادی دارای ریشه فرهنگی است

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با بیان اینکه لازم است قانون را به نفع عدالت تغییر دهیم، عنوان کرد: این کار جسارت می‌خواهد، چرا که ممکن است منافع برخی به خطر بیوفتد، اما ما می‌گوییم به خطر بیوفتد، چرا که این موضوع مهم نیست، مهم تحقق عدالت در جامعه است.

وی با اشاره به اینکه با تجربه پیشکسوتان و تخصص و شجاعت جوانان در شورای فعلی انتظار بر این است که اتفاقات خوبی را شاهد باشیم، خاطر نشان کرد: امیدواریم در پایان دوره زمانی که اعضا گزارش عملکرد خود را ارائه می‌دهند، بگویند که توانستیم حداقل سرعت رشد این عدم توازن را کم کنیم.

امام جمعه همدان با بیان اینکه از منظر فرهنگی، شهرداری یکی از مجموعه‌های بسیار مهم در تاثیر گذاری فرهنگی است، گفت: درست است که در کشور با مشکلات اقتصادی روبرو هستیم، اما بخش اعظمی از مشکلات اقتصادی دارای ریشه فرهنگی است.

وی با تاکید بر اینکه شورا از ظرفیت‌های عظیمی که در شهر وجود دارد برای فعالیت فرهنگی بهره ببرد، یادآور شد: از دیگر مشکلاتی که امروز در همدان با آن روبر هستیم، نیمه کار ماندن ساخت مصلی است.

نماینده ولی فقیه در همدان تصریح کرد: گاهی اوقات انسان ساختمان‌هایی را در سطح شهر مشاهده می‌کند که از پول بیت‌المال برای آن هزینه شده که هیچ فایده‌ای برای مردم ندارد و حتی از خود سوال می‌پرسیم که اگر این ساختمان نبود، چه اتفاقی داخل شهر رخ می‌داد.

وی با بیان اینکه شورا لازم است به سمت کار کارشناسی و تخصصی حرکت کند، یادآور شد: یکی از ضعف‌هایی که امروز با آن مواجهیم نبود بحث آینده پژوهی در پروژه‌ها است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان همدان با بیان اینکه بستر مسئولیت، بستر بسیار سختی است، یادآور شد: دوره قبلی شورا به پایان رسید و تنها اگر خدمتی به مردم کرده‌اند و باری از دوش مردم برداشته باشند، ماندگار می‌شوند، در غیر اینصورت هیچ خبری نیست و لذا خوب است که فرصت را برای خدمت به مردم مغتنم شمرد.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha