یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام حاج ابوالقاسم

حوزه/ سخنران حرم بانوی کرامت گفت: هدف اصلی جریان نفاق تغییر مسیر حکمرانی و در نتیجه ایجاد تغییر در سبک زندگی اسلامی است که با نفوذ در ساختارهای قدرت و ممانعت از اجرای ارزش‌های دینی و ترویج سبک زندگی غربی این اهداف شوم را دنبال می‌کند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام و المسلمین حاج ابوالقاسم دولابی در ادامه سلسله مباحث نکات تفسیری قرآن کریم در حرم بانوی کرامت با اشاره به آیات جزء ۲۸ گفت: یکی از سوره های مهم این جزء سوره منافقون است و یکی از مهم ترین موانع اقتدار امت اسلامی نیز مسئله نفوذ در ارکان امت اسلامی است.

وی اظهار داشت: منافقین همانند موریانه با نفوذ باعث تضعیف امت اسلام می شوند و برای حفظ اقتدار امت اسلام، شناخت منافقین لازم است.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: دوگانگی باطن و ظاهر اولین ویژگی منافقین است به گونه ای که با ظاهری انقلابی و مقدس به دنبال اهداف شوم خود هستند.

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: عده ای مدعی التزام به قانون اساسی، اسلام و ولایت فقیه هستند اما پایبند به این امور نیستند و این منافقین هستند که خود را در پوشش مسائل دینی پنهان و از مقدسات سوء استفاده و منافقانه اهداف خود را دنبال می‌کنند.

حجت الاسلام و المسلمین حاج ابوالقاسم دولابی یادآور شد: منافقان نمی توانند حقایق دین را درک کنند و از معارف دینی لذت ببرند چراکه بر قلب‌های‌شان مهر خورده و فقدان آگاهی از لابه لای سخنان آن‌ها آشکار می‌شود.

سخنران حرم بانوی کرامت اظهار داشت: منافقان ظاهری فریبنده، پوشش انقلابی و ایمانی دارند اما هیچ بهره ای از ایمان نبرده اند و فاقد هر گونه نشاط، نور و طراوت هستند در حالی‌که مومنان همانند گیاهان با نشاط و فعال هستند.

وی در ادامه با اشاره به دیگر ویژگی‌های منافقان گفت: منافقان همواره بدگمان بوده و ترس از حوادث پیرامونی خود دارند و هر حادثه‌ای را به ضرر خودشان تفسیر کرده و هراس از رسوایی باطن خود دارند.

حجت الاسلام و المسلمین حاج ابوالقاسم تاکید کرد: منافقان از اظهار ندامت در قبال خیانت‌های خودشان خودداری می‌کنند و بعد آنکه رسوا می‌شوند از پذیرش خیانت فرار می‌کنند.

سخنران حرم بانوی کرامت تاکید کرد: فسق و فجور و رفتارهای نادرست، عدم التزام به ارزش‌ها و تعالیم دینی، تحریم مومنان، لذت از مشکلات اقتصادی مومنان و همکاری با تحریم کنندگان مومنان از دیگر مشخصات منافقان است در حالی‌که خداوند یاور مومنان است و از خزائن مادی و معنوی خود مومنان را کمک خواهد کرد.

وی افزود: منافقان در خیال خام خود به فکر از بین رفتن عزت مومنان و زوال اقتدار امت اسلام و نظام اسلامی هستند اما این آرزو را به گور خواهند برد.

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: هدف اصلی جریان نفاق تغییر مسیر حکمرانی و در نتیجه ایجاد تغییر در سبک زندگی اسلامی است که با نفوذ در ساختارهای قدرت و ممانعت از اجرای ارزش‌های دینی و ترویج سبک زندگی غربی این اهداف شوم را دنبال می‌کند.

وی در پایان گفت: جریان نفاق با ظاهر دینی به دنبال جایگزین کردن مکاتب غربی و اقتصاد غیر اسلامی به جای مکاتب دینی و اقتصاد اسلامی است که مهم ترین ابزار جریان نفاق نیز رسانه است که توسط این رسانه با تحریف و تغییر اولویت ها و برجسته نمودن مسائل حاشیه ای اهداف خباثت آمیز خود را دنبال می کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha