پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
شهید آوینی

نشست علمی «بررسی سیر تغییر و تحول در زندگی شهید آوینی» با همکاری مدارس علمیه خواهران اصفهان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام محسن قافی، در نشست برخط «بررسی سیر تغییر و تحول در زندگی شهید آوینی با اشاره به خاطراتی از شهید آوینی»، گفت: این شهید بزرگوار در خاطرات خود به نحوه تفکر و زندگی خود در سنین جوانی می پردازد و اندیشه ها و رفتارهای خود را بیان می کند؛ اما زمانی می رسد که تذکر و تفکر زیاد باعث می شود راه زندگی ایشان تغییر مسیر یابد و همه گذشته خود را کنار بگذارد.

استاد حوزه در ادامه با اشاره به احادیثی که ارزش ساعتی تفکر را بالاتر از عبادت یک سال و یا بیشتر می داند، گفت: همه انسان ها اگر کاری نادرست و گناه انجام دهند می فهمند که این کاری زشت و ناپسند است، بنابراین تذکر می تواند نفس اماره را کنترل کند. پس از آن باید در خلقت جهان اندیشه کرد، همین اندیشیدن در کار دنیا و ابتدا و انتهای آن، انسان را به انجام کارهای نیک تشویق خواهد کرد. پس ابتدا باید تذکر داد و سپس تفکر کرد، و پس از آن باید جایگاه خود در جهان هستی را شناخت؛ تا نسبت به وظایف خود آگاهی پیدا کنیم.

وی در ادامه با تاکید بر ارزش پژوهش و تحقیق گفت: شهید آوینی با جستجو و تحقیق، مسیر درست را انتخاب نمود و به تبیین ارزش های دفاع مقدس پرداخت و در این راه به شهادت رسید؛ طلاب به ویژه طلاب خواهر نیز باید با الگو گیری از ایشان در راه تبیین مبانی دین مقدس اسلام در زمینه خانواده و جایگاه زن، عفاف و حجاب و ارزش های مادری و همسری گام بردارند و سعی کنند با پژوهش و تحقیق در دستورات قرآن و احادیث پیامبر اکرم و ائمه طاهرین علیهم السلام، سطحی نگری را کنار گذاشته و وظیفه اصلی زنان این مرز و بوم را به خوبی تبیین کنند.

گفتنی است، گروه پژوهشی شهید آوینی، متشکل از مدارس علمیه خواهران نرجس خاتون(س) شاهین شهر، حضرت نرجس خاتون دولت آباد، اهل البیت(ع) ملک شهر، فاطمه الزهرا(س) ورزنه، فاطمة الزهرا(س) نائین، حضرت زینب(س) علویجه و فاطمه معصومه(س) رهنان، نشست با موضوع بررسی سیر تغییر و تحول در زندگی شهید آوینی را برگزار کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha