یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
مدیر حوزه علمیه خراسان

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان تصریح کرد: سرنوشت و تقدیر هر جامعه و صنفی جز با همکاری، تلاش و نوآوری اساتید امکان پذیر نیست.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین سید مصباح عاملی در پیامی به مناسبت سالروز شهادت علامه مطهری و روز معلم، آورده است: سرنوشت و تقدیر هر جامعه و صنفی در گام نخست وابسته به این است که از چه کیفیت نظام آموزشی و تربیتی برخودار باشد و این امر جز با همکاری، تلاش، پشتکار، خلاقیت و نوآوری اساتید امکان پذیر نیست.

وی با بیان اینکه ۱۲ اردیبهشت ماه سالروز بزرگداشت متفکر فرزانه علامه شهید آیت الله مرتضی مطهری است که با اندیشه ورزی و تعلیم معارف اهل بیت(ع) و معلمی و نثار خون خود در این راه ، یکی از صحنه های پرشور، حماسه آفرین و ماندگار تاریخ و فرهنگ معاصر ایرانی و شیعی به شمار می رود، آورده است: تعلیم و تعلم از نعمت های گرانبهای حق تعالی است که شامل انبیاء و اولیای الهی بوده و سپس به دیگران ارزانی شده است. بنابراین، معلمی از ویژگی های انبیاست و در پاسداشت این کار بسیار مهم و اثرگذار همین بس که مولای الموحدین ، حضرت علی علیه السلام فرمودند: «مَنْ عَلَّمَنی حَرْفا فَقَدْ صَیَّرَنی عَبْدا».

مدیر حوزه علمیه خراسان با اشاره به اینکه بزرگداشت از مقام علمی و فرهنگی مرحوم مطهری و معلم، یادآور شکوه و عظمت انسان های بزرگ و نستوه است که در طول تاریخ در عرصه تفکر و تعلیم و تربیت، زیباترین و ماندگارترین جلوه های عشق، معرفت و فداکاری را به نمایش گذاشته اند، گفته است: بدون تردید سرنوشت و تقدیر هر جامعه و صنفی در گام نخست وابسته به این است که از چه کیفیت نظام آموزشی و تربیتی برخودار باشد و این امر جز با همکاری، تلاش، پشتکار، خلاقیت و نوآوری اساتید امکان پذیر نیست.

وی ابراز کرده است: اساتید معظم حوزه های علمیه سرمایه گراسنگ حوزه ها هستند و پاسداشت کرامت و جایگاه آنان از سیاست های اصلی مرکز مدیریت بوده است و در تلاش بوده و هستیم که همه توان و ظرفیت مدیریتی و اجرایی خود در راستای هموار کردن مشکلات اساتید عظام به کار ببندیم. امید است با کمک این قشر فرهیخته بتوانیم با سرمایه گذاری و تربیت استعدادهای برتر حوزه ، شاهد ظهور اسلام شناسان بزرگ و جریان ساز از این حوزه فخیمه باشیم.

حجت الاسلام و المسلمین عاملی با گرامی داشت و حق شناسی از مقام شامخ اساتید بزرگ و تاثیرگذار حوزه علمیه خراسان و تبریک و تهنیت این روز و مناسبت به همه این عزیزان، از خداوند متعال آرزوی صحت و سلامتی و سربلندی برای اساتید را خواستار شد.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha