جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله مهدوی

حوزه/ امام جمعه موقت اصفهان گفت: از نخستین خواسته هایی که بندگان صالح از خداوند طبق دعای قنوت عید فطر می خواهند، کسب معرفت خداوند و دومین درخواستی که بندگان صالح از خداوند می خواهند، عافیت است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی صبح امروز در خطبه‌های نماز عید سعید فطر در مصلای نماز جمعه، ضمن توصیه خود و همگان به رعایت تقوای الهی اظهار کرد: عید سعید فطر، عید باشکوه و بزرگی برای همه مسلمین است.

‌وی با بیان اینکه در روایت آمده است، "روز عید را به خوشگذرانی و اهمال نگذرانید، زیرا نمی‌دانید اعمالت مقبول یا مرجوع شده است و اگر امید به قبول اعمال دارید، با شکری که در روز عید با تکبیر بیان می دارید، تلافی کنید"، گفت: پرداخت زکات فطره یکی از شروط قبول طاعات در ماه مبارک رمضان است.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به شرایط زکات فطریه گفت: دین اسلام یک دین جسمی و روحی است و مومن لازم است هم وظیفه فردی نسبت به خداوند و هم وظیفه اجتماعی خود را نسبت به فقرا ادا کند.

وی اذعان کرد: در شرایطی هستیم که وضع اقتصادی خیلی از خانواده‌ها را دچار مشکل کرده و لذا در پرداخت فطریه اولویت با فقرا در خانواده و نزدیکان است.

امام جمعه موقت اصفهان عنوان کرد: مخفی کمک کردن، عجله و سبقت گرفتن برای کمک همراه با خلوص و حفظ شانیت فقرا، از شرایط کمک کردن و انفاق است.

وی با اشاره به فرائض دعای قنوت نماز عید، ابراز کرد: ما از خداوند خیرهایی را می‌خواهیم که اهل بیت(ع) در آن وارد شده‌اند، نخست نعمت یقین و باور به خداوند که از بالاترین خیرها است و سپس اخلاق خوب و حسنه و سوم انجام عمل صالح.

وی بیان کرد: اصولا در ماه مبارک رمضان یک خلوص باطن و توفیق بندگی نصیب انسان می‌شود که شایسته است این خصایص را بعد از ماه مبارک رمضان نیز ادامه دهیم.

آیت الله مهدوی تصریح کرد: از نخستین خواسته‌هایی که بندگان صالح از خداوند می‌خواهند، معرفت خداوند از طریق مذاکره علم است، البته علم خداشناسی منظور بوده است که تدبر و سپس تفکر برآیات خداوند زمینه خداشناسی می‌باشد.

امام جمعه موقت اصفهان خاطرنشان کرد: دومین درخواستی که بندگان صالح از خداوند دارند، عافیت است، البته مهم‌تر از عافیت جسمی، عافیت روحی است و به تعبیر امام هادی(ع) در زیارت جامعه کبیره، منظور از عافیت روحی، یاری کردن امام زمان(عج) است.

وی در پایان ضمن تشکر از حضور حماسه ساز روزه داران در روز قدس، به فرمایشات رهبری درباره انتفاضه فلسطین اشاره و عنوان کرد: امروز عقب نشینی اسرائیل روز به روز بیشتر شده و مقاومت مردم فلسطین زمینه پیروزی نهایی به نفع مسلمین است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha