شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کد خبر: 1023089
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۸
حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن رستمیان

حوزه/ امام جمعه دامغان گفت: عموم مردم در هر جایگاه و موقعیت، مخاطب جهاد تبیین هستند و همه باید در راستای این وظیفه، نقش‌آفرین باشند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از سمنان، حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن رستمیان، در خطبه‌های نماز عید سعید فطر که در مصلای امام خمینی (ره) دامغان برگزار شد، بیان کرد: بدون شک همه گروه‌های سنی در هر شغل و جایگاهی، مخاطب جهاد تبیین هستند و باید تلاش کنیم تا حقایق بیان شود که تاکنون نیز در این زمینه تلاش های خوبی صورت گرفته است و در ادامه راه نیز همه با تلاش مضاعف، باید در این میدان نقش‌آفرین باشیم.

وی به‌ مطالبه مقام معظم رهبری در زمینه جهاد تبیین اشاره کرد و گفت: آیت الله خامنه‌ای از آغاز رهبری خود، جهاد تبیین را به عنوان یک مطالبه بیان و در سال‌های اخیر به این امر تاکید کردند.

رستمیان خاطرنشان کرد: پس از گذشت ۲ سال از شیوع کرونا، حضور مردم در محافل و مجالس مذهبی ستودنی بود و در این ماه مبارک، بیش از ۱۰۰ مُبَلِغ در سطح شهرستان فعالیت داشتند و حدود ۷۵ محفل جزءخوانی و انس با قرآن کریم برقرار بود.

وی اضافه کرد: برگزاری سفره‌های افطار ساده، جلسات متعدد مناجات خوانی، فعالیت فرهنگی در سطح پارک ها، برپایی اعتکاف دانش‌آموزی و محافل قرآنی روستاها نشان دهنده این امر است که مردم به دین و ارزش های دینی علاقه دارند و به اعتقادات‌ خود پایبند هستند.

رستمیان به اثر اجتماعی روزه اشاره کرد و گفت: در این ماه با روزه گرفتن، حال افراد گرسنه را درک کردیم و باید کمک به فقرا به ویژه در وضعیت سخت اقتصادی، به عنوان یکی از آثار اجتماعی روزه مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: اثر اعتقادی روزه توجه ما به دستور الهی است که اگر در ماه مبارک رمضان توجه ما به قیامت بیشتر شد، بدون شک روزه ما مورد قبول حق تعالی قرار گرفته است.

امام جمعه دامغان به اثر رفتاری روزه اشاره کرد و افزود: باید در ماه رمضان رفتار و کردار ما براساس قوانین شرع باشد و اگر رفتاری خلاف دین و منش انسانی داریم، در فرصت طلایی این ماه، رفتار خود را اصلاح کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha