پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
ر

حوزه / امام جمعه آران وبیدگل بر لزوم برخورد جدی با مفسدین اقتصادی و قاچاقچیان کالاهای اساسی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، حجت الاسلام ابوالفضل سلیمانی در خطبه‌های نماز عید فطر در آستان مقدس هلال بن علی (ع) آران و بیدگل با قدردانی از دست‌اندرکاران، خصوصا علما، روحانیون و حوزه‌های علمیه در برگزاری برنامه‌های با شکوه ماه مبارک رمضان در مساجد و بقاع متبرکه شهرستان آران و بیدگل، اظهار داشت: عزت انقلاب اسلامی به برکت علما و حوزه‌های علمیه می‌باشد.

امام جمعه آران و بیدگل با بیان اینکه برای حفظ انقلاب، لازم است تا جوانان به عنوان سربازان امام زمان(عج) بیشتر جذب حوزه‌های علمیه شوند، گفت: اگر نفوذ علمای بزرگ اسلام از جمله آیت الله کاشانی‌ها، نراقی‌ها و بروجردی‌ها نبود، امروز دین و کشورمان از بین رفته بود.

وی افزود: مردم برای آشنایی با احکام دینی، فقه و مسایل شرعی نیاز به سربازان امام زمان(عج) در حوزه‌های علمیه دارند.

حجت الاسلام سلیمانی معیشت را از مهمترین دغدغه‌های رهبری دانست و گفت: گرچه مسئولان اقداماتی را در این زمینه انجام داده‌اند، ولی کافی نیست و لازم است اقداماتی به صورت جدی تر توسط مسئولان در این حوزه انجام شود.

وی تصریح کرد: انتظار نداریم تمام مشکلات گرانی را دولت برطرف نماید، چرا که مردم نیز با دوری از اسراف و ریخت و پاش می‌توانند در کاهش قیمت‌ها سهیم باشند.

امام جمعه آران وبیدگل با بیان اینکه بعضی گرانی‌ها طبیعی و بعضی‌ها از روی عمد و به دلیل احتکار است، افزود: برای رفع مشکل معیشتی مردم و جلوگیری از گرانی‌ها، خیرین با کمک دولت، می‌توانند به صورت هدفمند کمک معیشتی به نیازمندان را بیش از پیش افزایش دهند.

وی بر لزوم برخورد جدی با مفسدین اقتصادی و عوامل تهاجم فرهنگی تاکید کرد و یادآور شد: اگر در رابطه با مشکلات فرهنگی اقدامات لازم انجام نشود، آسیب‌های اجتماعی در جامعه بیشتر خواهد شد.

امام جمعه آران و بیدگل به مشکلات بی‌حجابی و بدحجابی در جامعه اشاره کرد و اظهار داشت: نباید عده‌ای با برهنگی، به فرهنگ مردم آران وبیدگل که اکثر بانوانش چادری هستند، اقدام به حرمت شکنی کنند.

وی با بیان اینکه برای جذب مشتری نباید از بنرهای خلاف عفت عمومی سر در مغازه‌ها استفاده شود، گفت: لازم است تا تولید و تبلیغ حلال باشد.

حجت الاسلام سلیمانی افزود: توریست‌هایی که وارد شهر دارالشهدای آران وبیدگل می‌شوند لازم است که بدانند این شهر به عنوان یک شهر مذهبی با دارا بودن بیش از ۴۰ امامزاده واجب التعظیم، شهدای بسیاری را تقدیم انقلاب کرده است.

امام جمعه آران وبیدگل با تاکید بر دانش بنیان کردن صنایع، یادآور شد: اگر صنایع دانش بنیان نشوند، با خراب شدن یکی از قطعات، لطمه زیادی به صنعت وارد می‌شود.

وی با تاکید بر تسریع جاده کنار گذر آران وبیدگل، عنوان کرد: نماینده ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه کاشان و آران وبیدگل با تمام توان پیگیر رفع مشکلات این منطقه است که امیدواریم هر چه زودتر شاهد برطرف شدن این مشکلات باشیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha