شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
کد خبر: 1023324
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۸
ض

حوزه / امام جمعه قمصر با انتقاد از عدم ثبات قیمت‌ها و تورم افسار گسیخته، گفت: گرچه ملت سرافراز ایران به خاطر گرانی‌ها دست از حمایت انقلاب بر نمی‌دارند و به شهدایشان پشت نمی‌کنند، اما توقع مردم از دولت، کنترل قیمت‌ها و جلوگیری از عدم فشار اقتصادی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، حجت الاسلام محمد حسین کتابچی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قمصر در مصلای این شهر با بیان اینکه انسان با تقوا، پرهیزگار و خدا ترس می‌شود، اظهار داشت: عمل بدون تقوا مانند یک جسم مرده و بدون روح هیچ ارزشی ندارد.

امام جمعه قمصر، با انتقاد از عدم ثبات قیمت‌ها و تورم افسار گسیخته، گفت: گرچه ملت سرافراز ایران به خاطر گرانی‌ها دست از حمایت انقلاب بر نمی‌دارند و به شهدایشان پشت نمی‌کنند، اما توقع مردم از دولت، کنترل قیمت‌ها و جلوگیری از عدم فشار اقتصادی است.

وی با بیان اینکه مردم درک می‌کنند که مشکلات گرانی و ۹ برابر شدن نقدینگی در هشت سال را نمی‌شود با هشت ماه کنترل کرد و کسری بودجه نتیجه عملکرد هشت ماهه دولت نیست، مطرح کرد: بدهی سرسام آور و کسری بودجه‌ای که تحویل دولت داده شد، ۵۴ هزار میلیارد سود اوراق بانکی است که لازم است تا پایان سال قبل پرداخت می‌شد.

حجت الاسلام کتابچی، تامین ۷۵ هزار میلیارد تومان جهت خرید کالاهای اساسی تا پایان سال را کار سختی دانست و گفت: رسیدن فروش نفت به ۵۰۰ بشکه در روز و بحران شدید کرونا با فوتی روزانه ۸۰۰ نفر مهمترین مشکلات دولت فعلی موقع تحویل گرفتن از دولت قبلی بود.

وی تصریح کرد: دولت در تصمیمات اقتصادی لازم است با احتیاط عمل کند و توجه داشته باشد که آستانه تحمل مردم با چند سال قبل متفاوت است و تاثیر منفی یک تصمیم غلط، اثر اجتماعی چند برابر نسبت به گذشته دارد.

امام جمعه قمصر، با بیان اینکه دولت اجازه ندهد نارضایتی‌های ناشی از گرانی، بیش از این ادامه پیدا کند، خاطر نشان کرد: خوشحالیم دولت فعلی با بدنه جامعه ارتباط دارد و درد جامعه را می‌فهمد، اما انتظار داریم دولت برای رفع مشکلات کشور سریع‌تر وارد عمل شود و اجازه ندهد نارضایتی‌ها بیش از این ادامه پیدا کند.

وی تصریح کرد: مردم با امید به روحیه انقلابی و ضد فساد به نمایندگان مجلس و دولت انقلابی رای داده‌اند و منتظر نتیجه انتخاب خودشان هستند.

حجت الاسلام کتابچی، به فاجعه عظیم و درد آور تخریب قبور ائمه بقیع اشاره کرد و افزود: در سال ۱۳۰۴ که انگلیس حکومت قاجاریه را ساقط کرد و حکومت پهلوی به قدرت رسید، وهابیت و دشمنان اهل بیت(ع) با به قدرت رسیدن مشغول تخریب اماکن مقدس مکه و مدینه شد و بدنبال آن موجبات اعتراضات اسلامی فراهم شد.

وی ضمن خوش آمد گویی به مسافرین و گردشگران داخلی و خارجی گفت: حضور این عزیزان را در شهر قمصر و نماز جمعه این شهر گرامی می‌داریم و امیدوارم خاطرات خوبی را از شهر قمصر داشته باشید.

امام جمعه قمصر در ادامه با قدردانی از تلاش‌های مردمی، خصوصا هیئات مذهبی، مسئولان بقاع متبرکه و امامزادگان در پذیرائی از گردشگران، اظهار داشت: زمانی که مشاهده کردم هیئات مذهبی قمصر با طبخ غذای مناسب و آب جوش صلواتی امکان اسکان رایگان مسافران و گردشگران را در حسینیه‌ها و بقاع متبرکه این شهر فراهم می‌کنند، خیلی شگفت زده شدم.

حجت الاسلام کتابچی، در پایان با قدردانی از پیگیری استاندار در رفع مشکل معدن شهر کامو و رسیدگی به مشکلات این منطقه، یادآور شد: انتظار داریم مسئولان با انجام تدابیر لازم جلو برخی افراد سود جو را در گرفتن اجاره‌های سنگین و غیر متعارف از گردشگران بگیرند.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha