شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
صس

حوزه / فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کاشان از توزیع ۱۷ هزار و ۶۰۰ بسته معیشتی طی ۷ مرحله با هزینه ای بالغ بر ۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان با کمک خیرین طی سال گذشته بین محرومین خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، سرهنگ پاسدارکریم اکبری امروز در نشست خبری با خبرنگاران ضمن گرامی داشت سالروز عملیات بیت المقدس و با بیان اینکه کاشان در این عملیات ۱۰۱ شهید تقدیم انقلاب کرده است، اظهار داشت: این شهرستان تاثیر زیادی در دوران دفاع مقدس، پشتیبانی و سازندگی کشور داشت.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کاشان از ثبت ۲۱۷ گروه جهادی کاشان در سامانه اطلس بسیج سازندگی خبرداد و ادامه داد: درصد افرادی که در قالب گروه های جهادی در شهرستان کاشان و دیگر شهرهای دیگر کشور فعالیت می نمایند، عضو این سامانه می باشند.

وی به فعالیت جدی ۷۱ گروه جهادی کاشان در روستاهای محروم اشاره و تصریح کرد: گروه های جهادی کاشان علاوه بر خدمت رسانی در سطح شهرستان کاشان، در روستاهای محروم سایر شهرهای کشور نیز در زمینه محرومیت زدایی به صورت تخصصی فعالیت می نمایند .

اکبری به احداث و ترمیم ۶۷ خانه مسکونی محرومین به همت گروه های جهادی با پشتیبانی مالی کمیته امدادامام خمینی (ره) و خیرین کاشان اشاره کرد و گفت: از مجموع خانه های ذکر شده ۲۱ خانه احداثی و ۴۶ خانه دیگر ترمیم و بازسازی می باشد.

فرمانده ناحیه مقاومت کاشان به جذب جوانان در گروه های جهادی اشاره کرد و ادامه داد: مهارت آموزی و نقش آفرینی جوانان در جامعه مهمترین هدف تشکیل گروه های جهادی شهرستان کاشان می باشد.

وی، به نقش گروه های جهادی کاشان در ترمیم و رنگ آمیزی مدارس اشاره کرد و ابراز کرد: درسال جاری تعدادی از مساجد و پایگاه های بسیج روستاهای محروم کاشان توسط گروه های جهادی این شهرستان در قالب طرح هجرت تعمیر و باز سازی شدند.

اکبری به تحقق اقتصادمقاومتی با رویکرد تقویت اقتصاد خانگی در شهرستان کاشان اشاره کرد و افزود: طی دو سال گذشته با تشکیل ۸۱ صندوق قرض الحسنه خانگی و ۳۰ عضو با موجودی ۳ میلیارد تومان اقدامات قابل توجهی در تقویت مشاغل خانگی به عمل آمده است.

وی، به پرداخت ۷۰۰ میلیارد تومان وام قرض الحسنه به متقاضیان اشتغال اشاره کرد و گفت: سال گذشته بابت ایجاد ۶۸ نیروگاه خورشیدی با مقیاس کوچک خانگی ۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان وام قرض الحسنه به خانواده های محروم پرداخت شده است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کاشان از راه اندازی ۱۵ کارگاه تولیدی خانگی با ۱۵۰ نفر اشتغال در سال جاری در این شهرستان اشاره کرد و ادامه داد: به منظور تقویت مشاغل خانگی سال جاری ۶۰ مورد نمایشگاه اقتصاد مقاومتی محصولات بومی و خانگی به صورت مجازی و حضوری برگزار شده است .

وی، به تامین آب کشاورزی و شرب روستاهای محروم شهرستان کاشان با کمک نیروهای جهادی اشاره کرد و گفت: با کمک دهیاری ها و نیروهای جهادی بیش از صدمیلیون تومان برای تامین آب کشاورزی و شرب ۵ روستای کاشان هزینه شده است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان کاشان، به اقدامات گسترده کمک مومنانه ناحیه مقاومت بسیج کاشان با کمک خیرین طی دوسال گذشته اشاره کرد و افزود: سال گذشته با کمک خیرین در هفت مرحله ۱۷ هزار و ۶۰۰ بسته معیشتی با هزینه ای بالغ بر ۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان بین محرومین توزیع شده است.

وی، همچنین از توزیع ۱۱۵ مورد جهیزیه با اعتبار۸۰۰ میلیون تومان با مشارکت خیرین و مردم بین نیازمندان کاشان خبرداد و گفت: تعداد زیادی بن های لوازم التحریر و بسته های بهداشتی نیز بین نیازمندان این شهرستان در سال گذشته توزیع شده است.

اکبری به ۱۵۰ مورد مشاوره حقوقی موثر رایگان برای زندانیان معمولی و ۴۰۰ مورد مشاوره حقوقی رایگان رزمندگان و ایثارگران کاشان در سال جاری اشاره کرد و افزود: بسیج سازندگی کاشان در این مدت با کمک خیرین با پرداخت بیش از۱۴۰ میلیون تومان ۸ زندانی غیرعمد که ۵ نفر آنها خانم بودند را از زندان آزادکرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha