جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
امام جمعه آستارا

حوزه/ امام جمعه آستارا با تاکید بر اینکه لازم است تا صدای مردم توسط دولت شنیده شود، گفت: دولت برای مقابله با گرانی خوب است که گروه اقتصادی کابینه خود را تقویت کند تا مردم بیشتر از این آسیب نبینند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گیلان، حجت الاسلام محمد جواد باقری ارومی امام جمعه شهرستان مرزی بندر آستارا در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ضمن تسلیت هشتم شوال، سالروز تخریب قبور ائمه اطهار در قبرستان بقیع به دست وهابیت و با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور، اظهار داشت: در شرایط این چنینی اگر بخواهیم موفقیت کشور را تنها به موفقیت در اقتصاد گره بزنیم و شاخص‌های مهم دیگر موفقیت همانند، رشد علمی و فناوری، امنیت و سلامت را نادیده بگیریم به دور از انصاف و واقعا ظلم است.

وی با توجه به افزایش قیمت آرد و برخی محصولات غذایی مانند ماکارونی در هفته گذشته به دلیل حذف یارانه آرد و نان توسط دولت، گفت: نگاه درست و صحیح در تحلیل مسائل، نگاه منظومه‌ای است، به معنای دیگر لازم است که همه مسائل را در کنار هم و در یک مجموعه نگاه کرد و نباید معیار و شاخص ما برای تحلیل و یا انتقاد فقط یک موضوع و یک شاخص باشد.

حجت الاسلام باقری ارومی افزود: دولت جدید در عمر هشت ماهه خود با وجود آنکه با حجم انبوهی از نقدینگی تورم‌زا روبرو بود، بسیاری از بدهی‌های گذشته را تسویه کرد و از سوی دیگر توانست با واردات انبوه واکسن کرونا، تلفات کرونایی هفتصد نفر در روز را به هفت نفر برساند و لذا می‌توان گفت در مجموع عملکرد مناسبی داشته و البته کارهای نکرده بسیاری هم وجود دارد که باید آنها را به سرانجام برساند.

امام جمعه آستارا خاطر نشان کرد: عده‌ای تنها به شاخص اقتصادی نگاه می‌کنند و بدون در نظر گفتن سایر خدمات انجام گرفته، با یک افزایش قیمت، تاب و توان خود را از دست می‌دهند و به دنبال تخریب و تضعیف دولت هستند در حالی که این اصلا شایسته نیست.

وی تصریح کرد: هر چند نقدهایی به دولت وارد است اما این دولت هنوز در ابتدای راه است و فرصت برای زنده کردن امید و بازآفرینی اعتماد مردم را دارد، بنابراین نیازمند حمایت و پشتیبانی است.

حجت الاسلام باقری با تاکید بر اینکه لازم است تا صدای مردم توسط دولت شنیده شود، گفت: دولت برای مقابله با گرانی خوب است که گروه اقتصادی کابینه خود را تقویت کند تا مردم بیشتر از این آسیب نبینند.

وی در پایان ضمن تبریک هفته هلال احمر، اظهار داشت: هلال احمر به عنوان مجموعه‌ای مردمی و متخصص که در انجام خدمات و اقدامات انسان دوستانه پیشتاز است، محلی بسیار مناسب برای جوانان علاقمند به خدمت خالصانه به جامعه بشری بر مبنای صلح و دوستی است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • موسوی IR ۱۰:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
    0 0
    احسنت! کو گوش شنوا! ارتباط دولت و مردم یکطرفه است.