یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان مرکزی، گفت: کارگزاران نسبت به قیمت‌ کالاهای اساسی مدیریت و نظارت حکیمانه داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اراک، حجت الاسلام والمسلمین قربانعلی درّی نجف‌آبادی، در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه اراک، اظهار داشت: قیمت‌گذاری بر روی کالا لازم است که با سنجش کشش بازار و قسمت تمام شده کالاها همراه باشد و به سادگی شوک به جامعه و بازار وارد نکند.

امام جمعه اراک با اشاره به اینکه بعد از جنگ روسیه و اوکراین در دنیا تحولات جدیدی ایجاد شده است، ادامه داد: روسیه یکی از قطب‌های اساسی تولید گاز و نفت در دنیا است، بطوریکه اروپا ۸۰ میلیارد مترمکعب گاز و ۱۱ میلیون بشکه نفت از روسیه وارد می‌کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین درّی نجف آبادی عنوان کرد: روسیه همچنین از نظر صنایع سنگین هوایی، فولاد و صنایع نظامی و غیرنظامی و در زمینه سلاح اتمی و هواپیما و سایر زمینه‌ها، کشوری پیشرفته است و از طرفی اوکراین نیز سالانه حدود ۹۴ میلیون تن تولید گندم و ظرفیت‌هایی در خصوص تولید ذرت و حبوبات داشته است.

وی تصریح کرد: تحولات جنگ اوکراین و روسیه در افزایش قیمت نفت تاثیرگذار بود اما در کنار آن قیمت سایر محصولات نیز افزایش چند برابری داشته است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی افزود: دنیا و کشور در آستانه شرایط جدیدی است و لازم است ارزیابی‌های همه جانبه در مراکز علمی، سیاسی، استراتژی و بخش‌های مختلف صورت گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین دری نجف‌آبادی گفت: رهبر معظم انقلاب در جمع دانشجویان به بحث نظام نوین تاکید کردند که باید این مهم مورد توجه همگان قرار گیرد.

وی اظهار داشت: بحث نظام نوین از آن جهت دارای اهمیت است که کشور در آستانه پیچ بزرگ تاریخی قرار دارد و هنر آن است که جایگاه خود را با قدرت در این برهه حفظ کنیم.

امام جمعه اراک ادامه داد: ایران یک صدم جمعیت دنیا را دارد اما در مقابل ظرفیت‌ و پتانسیل‌های زیادی دارد که ضروری است از آنها برای افزایش قدرت اقتصادی، تکنولوژی و فناوری، توسعه علمی، توسعه صنعتی، توسعه سرمایه‌گذاری، اشتغال سالم و مولد استفاده شود و استان مرکزی در این جریان با عظمت باید به خوبی نقش خود را ایفا کند.

حجت الاسلام والمسلمین دری نجف‌آبادی بیان کرد: در این مسیر، راهی جز همت و مجاهدت وجود ندارد و دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی هم لازم است تجزیه و تحلیل‌های حکیمانه و راهبردهای دقیق و حساب شده داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه اعتماد عمومی بسیار مهم و سرمایه کشور است، گفت: همه در یک کشتی قرار داریم، بنابراین لازم است تا تلاش کنیم که منافع ملی، مصالح ملی، اقتدار ملی و شوکت ملی به بهترین شکل رقم بخورد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اضافه کرد: مبادا کسی در این راه تنبلی و سهل‌انگاری کند و بی‌تفاوت باشد، زیرا در درگاه خداوند و امام زمان (عج) مسئول است و باید در پیشگاه الهی پاسخگو باشد.

حجت الاسلام والمسلمین دری نجف‌آبادی عنوان کرد: همه باید تلاش کنند تا موتور محرکه در بخش‌های مختلف بچرخد و کشور روز به روز قدرتمندتر شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha