پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
غلامحسین نوفرستی

حوزه/ امام جمعه موقت بیرجند گفت: قطعا مردم انتظاراتی دارند دولت در کنار اراده مصمم برای پیشبرد اهداف نظام و انقلاب لازم است در زمینه معیشت نیز سرعت عمل داشته باشد تا دشمن از این موضوع نتواند سوء‌ استفاده کند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از بیرجند، حجت‌الاسلام غلامحسین نوفرستی، در خطبه‌های نماز جمعه بیرجند که در مسجد جامع المهدی(عج) اقامه شد، اظهار داشت: تحلیل مسائل نظام باید منظومه‌ای باشد، زیرا موفقیت یک کشور فقط در مباحث اقتصادی نیست که اگر این طور فکر کنیم تحلیل مناسبی نخواهیم داشت.

وی گفت: در هشت ماه خدمت دولت مردمی و انقلابی، کرونا مهار شد و صادرات نفت صورت گرفت، همچنین پرداخت بدهی‌های به ارث رسیده از قبل نیز در دستور کار قرار گرفته که کار بزرگی است.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: قطعا مردم انتظاراتی دارند که دولت در کنار اراده مصمم برای پیشبرد اهداف نظام و انقلاب لازم است در زمینه معیشت نیز سرعت عمل داشته باشد تا دشمن از این موضوع نتواند سوء‌ استفاده کند.

وی گفت: اگر مردم طعم پشتیبانی و حل مشکلات معیشتی را بچشند، مانند ابتدای انقلاب و دوران دفاع مقدس کمک خواهند کرد و در کنار دولت خواهند بود.

حجت‌الاسلام نوفرستی افزود: با وجود آنکه دشمن پیوسته در حال دسیسه‌ چینی و ایجاد انحرافات در کشور است، اما افول دشمنان از جمله آمریکا را به خوبی شاهد هستیم که از نمونه‌های آن می‌توان به افول اقتصادی قدرت‌های غربی، شکست‌های پیوسته نظامی در منطقه و خودکشی‌ها در ارتش آمریکا و افزایش قدرت اسلام اشاره کرد.

خطیب جمعه بیرجند به سالروز شهادت استاد مطهری و روز معلم اشاره کرد و گفت: شهید مطهری معلم بزرگی برای دیروز، امروز و فردای کشور است و این شخصیت بزرگ در عرصه‌های مختلف از جمله عرصه جهاد تبیین برجستگی‌هایی دارد که امام خمینی(ره) فرمودند "یک فقیه مسلم و فیلسوف به شهادت رسید".

وی ادامه داد: بعد از خانه، محیط‌های آموزشی از مهمترین درگاه‌های تربیتی است، بنابراین جامعه مدیون جامعه معلمان و مربیان است.

حجت‌الاسلام نوفرستی گفت: شهید مطهری به عنوان یک اسلام‌شناس کامل و جامع و آشنا به همه زوایای اسلام در لوای جهاد تبیین با انحرافیون مقابله کرد.

وی تصریح کرد: از شاخصه‌های جهاد تبیین، شناخت زمان و مکان است که شهید مطهری کتاب‌های زیادی در این زمینه دارند.

امام جمعه موقت بیرجند افزود: استاد مطهری در بحث جریان‌شناسی و بصیرت همیشه پیشگام بود و در مقابله با بهاییت، وهابیت و صوفی‌گری به روشنگری پرداخت.

وی همچنین یکی از دستاوردهای ماه مبارک رمضان را کسب تقوای الهی ذکر کرد و گفت: برای اینکه دستاوردهای ماه رمضان را حفظ کنیم، نیازمند مراقبت از هواهای نفسانی هستیم و برای حفظ این سرمایه‌های معنوی، خوب است که موعظه دیگران را با تکیه بر امر ‌به معروف و نهی از منکر پذیرا باشیم.

حجت‌الاسلام نوفرستی بیان کرد: معروف‌ها را در جامعه ترویج و یکدیگر را از منکران تذکر دهیم، که اگر انسان برای نجات خود و دیگران احساس تکلیف کند، امر به معروف و نهی از منکر ترویج می‌یابد.

وی با اشاره به فرارسیدن پنجم شوال و ورود حضرت مسلم به کوفه یادآور شد: وقتی بصیرت نباشد حتی با وجود دعوت از امام زمان، کوفیان به دست خودشان خون امام‌شان را بر زمین ریختند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha