یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام مهدوی نژاد - سمنان

حوزه/ امام جمعه موقت سمنان گفت: دولت سیزدهم در ادامه تلاشها برای رفع مشکلات اقتصادی، با یارانه جبرانی به مسایل معیشتی مردم رسیدگی کند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از سمنان، حجت‌الاسلام غلامحسین مهدوی نژاد، در خطبه های نماز جمعه این هفته سمنان در مصلای این شهر به مسایل اکنونی اقتصاد کشور اشاره کرد و افزود: دولت سیزدهم در ابعاد مختلف مانند مهار کرونا موفق بود در حالیکه شیوع این ویروس برخی بخشها را فلج کرده بود که با امکانات واکسن شرایط را کنترل کرد.

وی، مدیریت در استقراض از بانک مرکزی، استفاده از ظرفیتها در اقتصاد مقاومتی و اجرای سیاست متوازن که از رویکردهای سیاستهای خارجی را گامهای بلند دولت سیزدهم دانست.

حجت‌الاسلام مهدوی نژاد با اشاره به اینکه در زمینه گرانی با مشکلاتی مواجه هستیم که برخاسته از عوامل مختلفی است، افزود: این شرایط نتیجه مسایل مختلف است، مردم در مضیقه هستند، اقتصاد همه مساله نیست ولی مساله مهمی است.

وی تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب نسبت به اقتصاد از گذشته تذکر دادند و با شعارهای سال در حوزه اقتصاد راهبرد تعیین کردند تا مشکلی به وجود نیاید و اولویت ها مشخص شود.

امام جمعه موقت سمنان یادآور شد: آینده برای کشور روشن و امید در دل مردم است، دولتمردان با توضیحاتشان زمینه باور مردمی را فراهم و با یارانه های جبرانی مشکلات امروز جامعه را قدری ترمیم کنند.

وی بیان کرد که دولت با ساز و کارهای یارانه جبرانی و راهکارهای اقتصادی مشکلات مردم را برطرف کنند، دولت و ملت با هم می توانند گامهای بلندی بردارند تا راه نجات از تورم افسارگسیخته پیدا شود.

حجت‌الاسلام مهدوی نژاد با اشاره به اینکه پنجم شوال سال ۶٠ هجری قمری سالروز ورود حضرت مسلم بن عقیل به کوفه است و تا واقعه عاشورا در دهم محرم فاصله کوتاهی است، افزود: آن زمان، دشمن در فاصله کوتاهی از بیعت با امام به واسطه مسلم، با فشار و وعده ها از مردم کوفه نیروهایی بی‌تفاوت ساخت.

وی ابراز داشت: رهبر معظم انقلاب اگر جهاد تبیین را مطرح می کنند و جنگ نرم و شبیخون فرهنگی را یادآور می‌شوند، برای آن نمونه هایی در تاریخ وجود دارد که باید از آن درس گرفت.

امام جمعه موقت سمنان افزود: دشمن به هر بهانه و شکلی، زمینه ای فراهم می کند که ارادتمندان به دین و ائمه(ع) و انقلاب ممکن است دچار شبهه شوند و باید بصیرت و هشیاری در این مسیر داشت.

وی با یادآوری اینکه از نکاتی که مایه امید و نشانه پیشرفت نظام اسلامی است این است که دشمنان و سردمداران دشمنان آمریکا رو به افول هستند، افزود: زمانی کشورهایی اقمار شوروی بودند و پس از آن آمریکا به ابرقدرت جهان تبدیل شد و دنیا را تبدیل به دهکده ای زیر دستور خود کردند، ولی به برکت انقلاب اسلامی تحول در دنیا رخ داد.

حجت‌الاسلام مهدوی نژاد گفت: امروز دیگر اینطور نیست که آمریکا تصمیم بگیرد و اجرا شود، فرار آمریکا از افغانستان با آن وضعیت نشانه شکست بزرگ شیطان بزرگ در منطقه بود.

وی ادامه داد: چه قدر آمریکا برای جلوگیری از جنگ در اوکراین تلاش کرد و نشد و این دلیل بر قصور اوست و البته ما با جنگ در هیچ کجا موافق نیستیم.

وی با اشاره به اینکه امروز تیر آمریکا همه جا به سنگ خورده است، افزود: عربستان و ترکیه که حافظ منافع آمریکا بودند امروز وضعیت خوبی ندارند، بیداری اسلامی اگرچه از سوی آمریکا کنترل شد، ولی آتش زیر خاکستر است.

حجت‌الاسلام مهدوی نژاد تاکید کرد: امروز آمریکا فهمیده رژیم غاصب اسراییل رو به نابودی است در حالیکه زمانی تمام تمرکز خود را بر حفظ آن متمرکز کرد.

وی با اشاره به اینکه امروز وهابی‌ها و بهایی‌ها توان گذشته را ندارند، اضافه کرد: داعشی های امروز همان وهابی های دیروزند و نمی توانند در برابر مسلمین جهان به مقدسات جسارت کنند و باید به روح شهدای مقاومت و سردار شهید سلیمانی درود بفرستیم.

امام جمعه موقت سمنان با اشاره به سالروز حادثه بقیع، گفت که حادثه بقیع دیگر در دنیا تکرارشدنی نیست و به همت مسلمین روزی به مکان زیارت مهمی برای مسلمین تبدیل می شود.

حجت‌الاسلام مهدوی نژاد با اشاره به روز جهانی صلیب سرخ، افزود: هلال احمر ایران از پیشگامان کمک به مردم در حوادث و بلایای طبیعی است که تلاش آنان جای قدردانی دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • رادمهر IR ۱۹:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
    3 0
    به جای پرداخت یارانه و گداپروری بهتر است دولت تیم ناکارآمد و غیر متخصص خود را اصلاح کند تا بیش از این مردم به روحانیت بدبین نشوند و توهین نکنند خصوصا روحانیونی که در بین مردم هستند ضعف کنونی از ناکارآمدی تیم اقتصادی و کابینه است که هیچ تجربه ای ندارند
    • هدفمند و شرایط خاص IR ۲۱:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
      0 3
      البته دادن یارانه در شرایط خاص و هدفمند، گدا پروری نیست.