پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
امام جمعه قزوین

حوزه / رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین گفت: خداوند در آیه ۲۸ سوره رعد فرموده در هر شرایطی که قرار دارید چیزی که به شما آرامش می‌دهد ارتباط با خداست، بدانیم هر کجا هستیم در محضر خداییم و خدا هوادار ماست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، شب گذشته در همایش روز جهانی تالاسمی که در سالن آمفی تئاتر بیمارستان ولایت قزوین برگزار شد، گفت: خداوند در سوره بقره خطاب به پیغمبر (ص) می‌فرماید بندگان برای ارتباط با من همین که خود و جایگاه خود را پیدا کنند کافی است، زیرا هر کسی خود را پیدا کند، خدا را پیدا کرده است و آن‌هایی که خدا را پیدا نکرده‌اند خود را گم کرده و مأیوس و ناامید می‌شوند.

وی افزود: خداوند فرمود هر کسی از نام و ذکر من غافل شده و از من فاصله بگیرد در زندگی مشقت‌باری به سر می‌برد و زمانی که قیامت می‌شود این فرد کور محشور می‌شود، چون در دنیا کور زندگی کرده، حقایق را ندیده و به اسرار وجودی خود پی نبرده است.

امام جمعه قزوین ادامه داد: چنین فردی در قیامت به خدا می‌گوید، چرا مرا کور محشور کردی و آگاهی نبخشیدی؟ خداوند می‌گوید، زیرا ما آیات خود را برای تو فرستادیم که بصیر و بینا شوی، اما تو آیات ما را به فراموشی سپردی و به آن‌ها اهمیت ندادی و امروز نیز ما تو را رها می‌کنیم.

وی تأکید کرد: اگر خدای بصیر بنده را رها کند، انسان گوش و چشم دل برای شنیدن و دیدن ندارد و فهمی نخواهد داشت.

رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین خاطرنشان کرد: همه امکانات پزشکی ابزار هستند و شفادهنده اصلی خداست، در قرآن نیز آمده آیا صرفا آب و غذا موجب رفع تشنگی و گرسنگی می‌شود؟ قطعا نیست، خداست که اکسیر سیری و برطرف شدن تشنگی را در غذا و آب قرار داده است.

امام جمعه قزوین اضافه کرد: البته این مسائل به معنای آن نیست که به‌دنبال پزشکان حاذق و امکانات مطلوب پزشکی نباشیم، اما توکل انسان باید به خدا باشد و بداند که پزشک و امکانات وسیله‌ای برای شفاست.

وی ادامه داد: امام خمینی (ره) زمانی که پزشکان برای ایشان نسخه‌ای می‌نوشتند به دقت به آن عمل می‌کردند، اما در نهایت شفا را دست خدا می‌دانستند، ما نیز باید همین‌گونه باشیم.

وی عنوان کرد: خدا می‌فرماید هر کسی از نام و یاد من غفلت کند آسوده نخواهد بود و مأیوس و مضطرب است؛ خداوند در آیه ۲۸ سوره رعد فرموده در هر شرایطی که قرار دارید چیزی که به شما آرامش می‌دهد ارتباط با خداست، بدانیم هر کجا هستیم در محضر خداییم و خدا هوادار ماست.

رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین بیان کرد: خداوند در سوره بقره خطاب به پیامبر فرمود هر گاه بندگان من از تو خواستند مرا به آن‌ها بشناسانی، بگو که من همواره در کنار آن‌ها هستم، هر کسی مرا صدا کند جواب او را خواهم داد، خداوند هرگز دعای کسی را بی‌پاسخ نگذاشته و ظرف کسی را خالی برنمی‌گرداند، خداوند می‌گوید از من بخواهید و به من اعتماد کنید.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین اظهار کرد: ما در زندگی دنیوی هر شرایطی که داشته باشیم در حال امتحان هستیم، هر کسی هم به درگاه خدا مقرب‌تر و نزدیک‌تر است امتحاناتش سخت‌تر است؛ در آیه ۳۵ سوره مبارک انبیا خداوند فرموده در تمام طول زندگی ما دائم در حال امتحان شما هستیم، یک وقت شما را با آسایش و آرامش امتحان می‌کنیم که ببینیم به فکر دیگران نیز هستید یا خیر، و یک وقت هم شما را با مشکلات و سختی‌ها امتحان می‌کنیم که ببینیم امید به خدا دارید یا خیر، خداوند می‌گوید بنده من باید مقاومت داشته باشد و این زندگی او را شیرین خواهد کرد.

چه کسانی در قیامت کور محشور می شوند؟

چه کسانی در قیامت کور محشور می شوند؟

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha