جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر/ کارگاه آموزش قرآن ویژه فرزندان اساتید حوزه علمیه کرمانشاه

حوزه/ امام جمعه مریوان گفت: بعد از خانواده این مدرسه است که فرزندان ما با آن آشنا هستند و انس می گیرند، بنابراین باید این فضا، فضایی معنویی، پاک و بانشاط باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در استان کردستان، ماموستا مصطفی شیرزادی در نشستی با جمعی از فرهنگیان شهرستان مریوان که به مناسبت بزرگداشت مقام معلم برگزار شد، اظهار داشت: یکی از مهمترین و زیربنایی ترین مشاغل در جامعه بشری، آموزگاری است.

امام جمعه شهرستان مریوان گفت: اولین آموزگار و معلم بشریت، خداوند متعال است و بعد از او، معلمان بسیاری تحت عنوان پیامبران و رسولان خدا برای هدایت بشر ظهور کرده اند که این نشان می دهد معلمی هم عشق است و هم یک رسالت خطیر که خداوند به شما عزیزان سپرده است.

وی با اشاره به اینکه معلم نباید به جز آموزش و تربیت دانش آموزان دغدغه دیگری داشته باشد، عنوان کرد: کسی که زمان و عمر خود را وقف تربیت و آموزش فرزندان ما می کند کارش از اجر معنوی بسیار بالایی برخوردار است بنابراین هرگونه خدمت به قشر آموزگار و فرهنگی کمترین کاری است که ما می توانیم انجام دهیم.

امام جمعه شهرستان مریوان تصریح کرد: برخی از معلمان برای تامین نیازهای مالی و اقتصادی خود دارای شغل دوم هستند که بی شک این امر به کیفیت کاری آنان در حوزه آموزش ضربه خواهد زد، لذا انتظار داریم که دولت سیزدهم که دولتی انقلابی، مردمی و برآمده از بطن جامعه است هرچه سریعتر مسائل و مشکلات معیشتی این قشر فرهیخته را برطرف کند.

وی با اشاره به اینکه مدرسه برای فرزندان به عنوان خانه دوم شناخته می شود، تاکید کرد: بعد از خانواده این مدرسه است که فرزندان ما با آن آشنا هستند و انس می گیرند، بنابراین باید این فضا، فضایی معنویی، پاک، بانشاط و... باشد، زیرا شخصیت فرزندان ما هم در خانه و هم در مدرسه شکل می گیرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha