جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
امام جمعه شهرستان بویین زهرا

حوزه / امام جمعه شهرستان بویین زهرا گفت: نقش کلیدی معلم به‌ عنوان مجری آموزش عمومی در حوزه‌های مختلف علمی، فرهنگی و اخلاقی و مربی اولیه دانش آموزان بسیار مهم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام اسدالله رضوانی، امروز در مراسم گرامیداشت هفته معلم که در سالن همایش کانون اندیشه شهر بویین زهرا برگزار شد، ضمن تاکید بر اخلاق نیکو، برنامه محوری و نظم مضاعف در امور معلمان و مربیان، اظهار داشت: حرکت بر اساس سند تحول آموزش ‌و تلاش در راستای خنثی‌سازی نقشه‌های دشمنان نظام، در حوزه آموزش از مهم‌ترین عواملی است که می‌تواند به بهترین نحو موجب رشد و تعالی نظام آموزش و فرهنگ در جامعه شود.

وی خاطرنشان کرد: تبیین و روشنگری‌های سیاسی و دینی در شرایط حاضر از نیازهای اصلی جامعه به شمار می‌رود و افراد و صاحبان جایگاه‌های اجتماعی ممکن است با بی‌اهمیت شمردن این امر، ناخواسته موجب دستیابی دشمنان به اهداف شوم خود شوند.

امام جمعه  بویین زهرا تصریح کرد: معلمان، با رسالت پیامبرگونه خود، در تربیت نسل آینده و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی که جوانان و دانش آموزان را به عنوان آینده سازان این مرز و بوم تهدید می‌کند، نقش موثری دارند.

وی ادامه داد: نقش کلیدی معلم به‌ عنوان مجری آموزش عمومی در حوزه‌های مختلف علمی، فرهنگی و اخلاقی و مربی اولیه دانش آموزان بسیار مهم است، چرا که معلمان، انسان‌سازان نسل بعدی‌ هستند و لذا نقش آنان به گفته حضرت امام خمینی(ره) همچون نقش انبیا برای مردم است.

حجت الاسلام رضوانی اظهار کرد: نقش معلمان در رشد و توسعه جامعه نقش مهم و بی‌بدیلی است و همه ما لازم است که خود را مدیون زحمات این قشر بدانیم.

وی عنوان کرد: هر تلاشی که در راه اعتلای تعلیم و تربیت کشور صورت گیرد، نقش سازنده‌ای در شکل‌گیری شخصیت و آینده فرزندان این سرزمین خواهد داشت.

در پایان این مراسم از فرهنگیان شهرستان بویین زهرا تجلیل شد.

معلمان، انسان‌سازان نسل بعدی‌ هستند

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha