شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آیت‌الله محامی

حوزه / نماینده ولی‌فقیه در سیستان‌وبلوچستان گفت: ظرفیت سیستان و بلوچستان در محدوده کاری سازمان جهاد کشاورزی بسیار بالاست، اما متاسفانه به درستی از این ظرفیت استفاده نشده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه به نقل از روابط عمومی دفتر امام جمعه زاهدان، حجت الاسلام والمسلمین مصطفی محامی نماینده ولی‌فقیه در سیستان‌وبلوچستان با حضور در سازمان جهاد کشاورزی استان به بازدید از بخش‌های مختلف این مجموعه پرداخت و در نشست ویدئو کنفرانس که با حضور مدیر کل، معاونین و مدیران شهرستانی سازمان جهاد کشاورزی استان همراه بود، اظهار کرد: ظرفیت سیستان‌وبلوچستان در محدوده کاری سازمان جهاد کشاورزی بسیار بالاست، اما متاسفانه از این ظرفیت به درستی استفاده نشده و نیازمند تلاش بیشتر در این خوزه هستیم.

امام جمعه زاهدان افزود: برای استفاده مطلوب از ظرفیت‌های استان لازم است راهکارهای مختلف را مشخص و از آن‌ها بهره برد.

حجت الاسلام والمسلمین محامی یادآور شد: در بخش اقتصادی به دنبال پیشرفت هستیم، اما باید دقت داشت که عدالت نیز رعایت شود، نه اینکه سود تنها در جیب عده‌ای سرمایه دار برود و دیگران محروم باشند.

وی با تاکید بر استفاده از مشارکت مردم در فعالیت‌ها برای گسترش منافع جامعه، افزود: تعاونی‌ها یکی از راهکارها در تجمیع سرمایه، اقدام، توزیع و مشارکت مردمی است که می‌تواند به تجمیع سرمایه برای سرمایه‌گذاری‌های بزرگ کمک کند.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان‌وبلوچستان اظهار داشت: تلاش برای جذب سرمایه گذاران از داخل و خارج استان معامله‌ای دارای سود طرفینی است، که چنین چیزی از طرفی عامل سودآوری سرمایه گذار و از طرف دیگر عامل رشد و توسعه استان خواهد شد.

امام جمعه زاهدان تصریح کرد: متاسفانه در مواقعی شرایط برای حضور سرمایه گذاران فراهم نیست و حتی سرمایه گذاران بومی هم حاضر به سرمایه گذاری در استان نیستند و از عدم همکاری‌ها گلایه دارند که نیازمند تلاش مضاعف در راستای هموارسازی مسیر فرهنگی و اداری برای سرمایه گذاران هستیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین محامی گفت: در عرصه تولید، فرآوری، بسته بندی و فروش محصولات نیازمند حمایت و پیگیری هستیم که تا به حال کمتر توجهی به این عرصه شده ست.

وی بیان داشت: سرمایه گذاری‌ها در سطح سیستان و بلوچستان باید به گونه‌ای باشد که مواد خام از استان خارج نشود و شرایط برای فرآوری در داخل استان ایجاد و این به عنوان یک سیاست کلی دنبال شود.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان‌وبلوچستان تصریح کرد: بیان نکات مثبت در گزارش عملکرد مایه امیدواری است، اما بهتر است در کنار آن نواقص و مشکلات را هم بگوییم، زیرا در این صورت مسئله روشن و در تصمیم گیری‌های آینده ما موثر خواهد بود.

امام جمعه زاهدان افزود: در ارائه خدمات لازم است که به این نکته توجه شود که خدمات ما چند درصد از نیاز استان را تامین می‌کند، که در این صورت وضعیت کار ما نیز کاملاً مشخص و گویا خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha