جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
امام جمعه قزوین

حوزه / امام جمعه قزوین، معلمان را معماران هویت انسانی خواند و گفت: جنس و اکسیر اندیشه‌های شهید مطهری به گونه‌ای است که هر کسی با این جریان ارتباط پیدا کند، نمی‌تواند این ارتباط را استمرار ندهد، زیرا جاذبه و تأثیرگذاری اندیشه‌های این عالم بزرگ بسیار زیاد است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، ظهر امروز در مراسم تجلیل از فرهنگیان استان قزوین که به ‌مناسبت هفته معلم در سالن آمفی‌ تئاتر دانشگاه تربیت معلم برگزار شد، گفت: شهید مطهری یک معلم ویژه، عارف، عالم و مجاهد عرصه معلمی بود که همه به ‌صورت مستقیم و غیر مستقیم مدیون آموزه‌های این مرد بزرگ هستیم. وی ادامه داد: جنس و اکسیر اندیشه‌های شهید مطهری به گونه‌ای است که هر کسی با این جریان ارتباط پیدا کند، نمی‌تواند این ارتباط را استمرار ندهد زیرا جاذبه و تأثیرگذاری اندیشه‌های این عالم بزرگ بسیار زیاد است.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: در گفتار برخی از عرفا یا در کتب آنان معانی بسیار دلنشینی را می‌شنویم یا می‌خوانیم که لذت برده و دل انسان راضی می‌شود اما عقل انسان قانع نمی‌شود و سؤالات او بی‌جواب می‌ماند، در آثار برخی بزرگان نیز عقل انسان در برابر بیانات منطقی آنان تسلیم می‌شود اما رضایت قلب گرفته نمی‌شود؛ علامه مطهری از جمله بزرگانی است که کتب او عقل را تسلیم کرده و دل را کاملا راضی می‌کند و این علامتِ وجود حکمت در جوشش معارف ربانی ایشان است.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: نظام تعلیم و تعلم می‌باید همواره در زندگی انسان‌ها جاری باشد، هنر معلم‌ها این است که فقط معلم دانش‌آموزان نباشند بلکه به گونه‌ای عمل کنند که پیر و جوان و همه اقشار این حس را داشته باشند که باید همواره معلم یا متعلم باشند، زیرا این سیره انبیا و ائمه (ع) بوده است.

رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین تصریح کرد: این هنر معلمان است تا کاری کنند که مردم همیشه در حال یاد گرفتن و یاد دادن باشند، یعنی معلمی را از کلاس درس به همه عرصه‌های زندگی وارد کنند.

امام جمعه قزوین یادآور شد: معلمان معماران هویت انسانی هستند، ما هر مصیبتی که می‌کشیم برای این است که خود را گم کرده‌ایم، هر کجا خود را پیدا نمی‌کنیم گرفتار می‌شویم، خداوند می‌گوید هر کس رابطه‌اش را با خدا گم کند زندگی سختی خواهد داشت و سرگردان و مأیوس خواهد شد و استرس و وحشت در او رخنه می‌کند و در تنگنای زندگی کلافه خواهد بود زیرا هویت خود را گم کرده است.

وی ادامه داد: چنین افرادی در قیامت کور محشور خواهند شد، زیرا خداوند بصیر است، اگر رابطه انسان با خدای بصیر قطع شد چشم بینایی برای انسان نمی‌ماند و کور محشور می‌شود، خداوند سمیع است، اگر رابطه انسان با خدا قطع شود دیگر گوش شنوایی نخواهد داشت، خداوند حکیم است، اگر رابطه انسان با خدای حکیم قطع شود بویی از حکمت نخواهد برد در حالی که انسان با حکمت زنده است.

فرهنگیان قزوین تجلیل شدند | عابدینی: معلمان معماران هویت انسانی اند

فرهنگیان قزوین تجلیل شدند | عابدینی: معلمان معماران هویت انسانی اند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha