پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
زهرا حسینی

حوزه/ رویداد آموزشی جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها روزهای ۸ تا ۱۰ خرداد با هدف شناسایی ظرفیت های درون سازمانی برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، سرکار خانم سیده زهرا حسینی در دومین روز پیش رویداد آموزشی جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها که با حضور اساتید و طلاب دوره عالی فقه و اصول در آموزشگاه امام رضا علیه‌السلام برگزار شد، به تبیین این رویداد پرداخت و اظهار داشت: با توجه به مسئله شناسی که صورت گرفت موضوع آسیب شناسی نظام آموزشی مورد تصویب قرار گرفت و مسئولان معاونت آموزش پس از بررسی، بحث رویداد آموزشی را به سه موضوع «متون درسی» ویژه طلاب سطح سه و چهار، «سرفصل نویسی» ویژه اساتید، نخبگان دوره تدوین متون و طلاب دوره عالی فقه و اصول و «روش های مطالعه» ویژه طلاب سطح دو تصویب کردند.

مدیر رویداد آموزشی جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها با اشاره به شیوه برگزاری رویداد آموزشی، عنوان کرد: رویدادهای فصلی در سه مرحله پیش رویداد، رویداد و پسارویداد برگزار می‌شوند، در پیش رویداد به صورت اجمالی رئوس مطالب و کلیات پیرامون سرفصل نویسی ارائه می‌شود و مباحث شیوه مناظره و مهارت مسئله یابی و مسئله شناسی مورد تبیین قرار می گیرد.

حسینی افزود: پس از پیش رویداد، گروه بندی صورت می گیرد و سرفصل هایی که گروه های علمی مشخص کردند، مورد بررسی گروه ها قرار می گیرد و گروه ها می توانند سرفصل ها را در قالب مقاله و یا بازنویسی سرفصل ها ارائه کنند.

وی یکی از اهداف برگزاری رویداد را شناسایی ظرفیت های درون سازمانی دانست و اظهار داشت: رویداد آموزشی جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها روزهای ۸ تا ۱۰ خرداد برگزار می‌شود.

مدیر رویداد آموزشی جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها ادامه داد: در روز رویداد، مباحث توسط سرگروه در محضر داوران ارائه می‌شود و عملکرد گروه‌ها مورد ارزیابی قرار می گیرد و در نهایت افراد برتر این رویداد که از سوی داوران معرفی می‌شوند که کارگاه های تخصصی سرفصل نویسی برای آنها برنامه ریزی شده است.

حسینی تصریح کرد: یکی از اهداف رویداد این است که با شبکه سازی، کار تشکیلاتی و کارگروهی و تسری این امر در جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها شاهد این باشیم که فرهیختگان جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها به عنوان بانوان طلبه موفق با به نمایش گذاشتن الگوی سوم زن در مجامع علمی حضور و نقش فعال داشته باشند.

وی تأکید کرد: ما در پسارویداد شاهد ایده های راهگشا و تصمیم ساز خواهیم بود و امید است آن تحولی که مدنظر رهبر معظم انقلاب است با حفظ مبانی تراث بتوانیم نیازهای جامعه را در سطح ملی و بین المللی به منصه ظهور بگذاریم.

مدیر رویداد آموزشی جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها اظهار امیدواری کرد که با برگزاری این رویدادها گامی در تشکیل تمدن نوین اسلامی و زمینه سازی ظهور برداشته شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha