پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
تصاویر/ تجلیل ازاساتید دانشگاه با حضورنماینده ولی فقیه درکاشان

حوزه / معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، به تمدن سازی مد نظر مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم اشاره کرد و گفت: لازم است تا پایه گذاری تمدن نوین اسلامی بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب در دانشگاه‌ها تحقق پیدا کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان قاسم عموعابدینی امروز در مراسم تجلیل از استادان نمونه آموزشی و ارتقا یافته دانشگاه کاشان با بیان اینکه مشکلات دانشگاه‌ها باید بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب برطرف شود، اظهار داشت: مقام معظم رهبری در ۷ محور اساسی این بیانیه، به محور اولی که تولید علم می‌باشد، تاکید جدی دارند.

وی به اقتدار ویژه جمهوری اسلامی ایران در تولیدات علم و فناوری بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب اشاره کرد و گفت: وزارت علوم به همت تلاش نخبگان علمی کشورمان علاوه بر فناوری، در زمینه‌های دیگر علمی نیز اقدامات بسیار ارزشمندی را انجام داده است.

معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، به تمدن سازی مد نظر مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم اشاره کرد و یادآور شد: لازم است تا پایه گذاری تمدن نوین اسلامی بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب در دانشگاه‌ها تحقق پیدا کند.

وی با بیان اینکه هنوز به شاخص‌های تمدن نوین اسلامی در دانشگاه‌ها دست پیدا نکرده‌ایم، گفت: گرچه گام‌های جدی در بعضی از شاخص‌های این تمدن برداشته شده اما تا رسیدن به نقطه مطلوب هنوز فاصله داریم.

عموعابدینی، با بیان اینکه در تولید تکنولوژی در رتبه چهارم جهان قرار داریم، ابراز داشت: علاوه بر اینکه خیلی از محصولات نانو را در داخل تولید و به کشورهای دنیا صادر می‌کنیم، در حوزه بیوتکنولوژیک، سلول‌های بنیادی و فناوری‌های راهبردی نیز پیشرفت‌های زیادی داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه دانشگاه‌ها باید گام‌های جدی تری را در بیانیه گام دوم انقلاب بردارند، تصریح کرد: دانشگاه تمدن ساز و در تراز انقلاب اسلامی، شاخص‌های ویژه‌ای دارد و لازم است تا شاخص‌های تدوین شده غرب برای تحقق دانشگاه تمدن ساز از دانشگاه‌های کشورمان برداشته شود.

معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، با بیان اینکه پایه گذاری بسیاری از فناوری‌های غرب، از ایران بوده است، ادامه داد: بر اساس بررسی‌های به عمل آمده مرجع آموزش دروس پزشکی آلمان، برگرفته از کتاب ابوعلی سینا می‌باشد.

عموعابدینی درباره حوزه‌ مربوط به استعدادهای درخشان و نخبگان اظهار داشت: هم اکنون که حضور دانشجویان و دانش‌آموزان در کلاس‌ها حضوری شده، طرح‌های خاصی برای آنان برنامه‌ریزی شده است.

وی خاطر نشان کرد: بر پایه مصوبه شورای استعدادهای درخشان، دانش‌آموزانی که در رشته‌های ریاضی، فیزیک، شیمی و زیست‌شناسی در المپیادها مدال طلا کسب کنند، می‌توانند با گرفتن دیپلم بدون کنکور وارد دانشگاه شده و تا اخذ مدرک دکترا به صورت مستقیم و استاد محور ادامه تحصیل بدهند و همزمان نیز حقوق دریافت کنند.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha