شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
مصلای امام خمینی(ره) تهران

سی و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از ساعت ۱۰ امروز چهارشنبه ۲۱ اردیبهشت‌ آغاز به کار کرد و درهای مصلی به روی علاقه‌مندان کتاب و کتابخوانی باز شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، سی و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «با کتاب سلامتیم» در دو بخش حضوری در مصلای امام خمینی(ره) و مجازی در سامانه ketab.ir از ساعت ۱۰ امروز چهارشنبه ۲۱ اردیبهشت‌، با شرکت بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ ناشر آغاز به کار کرد و تا سی‌ویکم اردیبهشت پذیرای دوستداران «یار مهربان» خواهد بود.

ویژگی مهم این دوره از نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، فروش مجازی، اختصاص تخفیف های ویژه و ارسال رایگان به سراسر کشور در صورت خرید از نمایشگاه مجازی است.

بیشتر بخوانید:

سقف یارانه اعتباری خرید کتاب ویژه طلاب و اساتید حوزه اعلام شد

احکام شرعی | خرید بُن کتاب به قیمت کمتر

ساعت کار نمایشگاه

ساعت کار سی و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از ساعت ۱۰ صبح تا ۲۰ شب در مصلای امام خمینی(ره) تهران است. نمایشگاه مجازی کتاب نیز ۲۴ ساعته پذیرای علاقه‌مندان کتاب و کتابخوانی است.

فروش مجازی

فراهم شدن امکان فروش در فضای مجازی برای نمایشگاه کتاب از ویژگی های مهم نمایشگاه امسال نسبت به دوره‌های قبلی است. ناشرانی که در نمایشگاه غرفه دارند آثارشان را در سایت نمایشگاه به نشانی ketab.ir هم در معرض دید و فروش مردم گذاشته اند. علاوه بر این حدود ۱۱۰۰ ناشر هم در سایت نمایشگاه به صورت مجازی حضور دارند.

حضور ناشران خارجی

۱۷۰ ناشر خارجی از ۳۲ کشور جهان نیز در این نمایشگاه حضور دارند. امسال کشور قطر مهمان ویژه نمایشگاه کتاب تهران است و در روزهای آتی بناست وزیر فرهنگ این کشور در تهران حاضر شود.

بن خرید اعتباری

تخفیفی که در نمایشگاه امسال ارائه می شود ۱۰ درصد در فروش مجازی و حضوری است.

در این دوره از نمایشگاه کتاب، میزان یارانه ای که به اساتید،‌ طلاب و دانشجویان تعلق می گیرد نسبت به دوره‌های قبل افزایش قابل توجهی داشته باشد، برهمین اساس در سقف یارانه برای دانشجویان و طلاب ۳۵۰ هزار تومان و اساتید ۶۰۰ هزار تومان در نظر گرفته شده که بیش از ۴۰ درصد را وزارت ارشاد اسلامی و حامیان نمایشگاه متقبل خواهند شد و مابقی را مخاطبان پرداخت خواهند کرد.

استفاده از بن تخفیف در نمایشگاه مجازی

بن های نمایشگاه به‌طور اختصاصی در نمایشگاه مجازی قابل استفاده است. البته اگر کسی پای غرفه بخواهد با بن تخفیف خرید کند باید به صورت الکترونیکی ثبت سفارش کند و امکان استفاده از بن در فروش مستقیم وجود ندارد.

ارسال رایگان با خرید از نمایشگاه مجازی

با پیش‌بینی‌های صورت گرفته با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یارانه درنظر گرفته شده برای ارسال کتاب‌های خریداری شده از نمایشگاه مجازی دو برابر شده و همه فاکتورهای تا مبلغ ۷۵ هزار تومان بدون نیاز به هزینه از سوی ناشران ارسال می‌شود.

خریداران به هر مبلغی که خرید کنند هیچ هزینه ای بابت مرسولات پستی پرداخت نخواهند کرد. ناشران نیز برای ارسال بسته‌های پستی تا مبلغ ۷۵ هزار تومان پولی پرداخت نمی‌کنند و بیش از آن هم با تخفیف های حداکثری از امکانات پست بهره مند خواهند شد.

خدمات دهی اتوبوسرانی و مترو

اتوبوسرانی در خصوص انتقال مسافران کمک ویژه‌ای خواهد کرد. مترو امکانات ویژه ای در این ایام برای مسافران در مسیر نمایشگاه تدارک دیده است. قطارهای ذخیره هم برای پشتیبانی از مسافران و بازدیدکنندگان تدارک دیده شده است. فاصله توقف در ایستگاه ها نیز برای بازدید از نمایشگاه منظم شده است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha