شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
مدیریت حوزه علمیه خو اهران مازندران

حوزه/ معاون آموزش مدرسه علمیه بندپی گفت: بانوان اهل تفسیر می توانند تعلیم بخش جامعه و در تراز انقلاب باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در مازندران، خانم معصومه حسینی، معاون آموزش مدرسه علمیه فاطمیه(سلام الله علیها) بندپی با اشاره به موضوع تحصیل در رشته تفسیر و علوم قرآنی اظهار کرد: منبع اصلی دین اسلام، قرآن، روایات و سیره معصومین(علیهم السلام) است که روایات و سیره، تبیین کننده قرآن هستند؛ اگر بانوان در رشته تفسیر، مطالعه عمیق و درست داشته باشند به عنوان یک زن مسلمان به برداشت درست و صحیح از دین می رسند که این نگاه در عرصه فردی و اجتماعی به ظهور می رسد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از رشته هایی که در حوزه های علمیه خواهران به آن پرداخته می شود، رشته تخصصی تفسیر و علوم قرآن است که در سطح ۳ حوزه طی ۳ سال و حدود ۱۰۰ واحد درسی گذرانده می شود، از آنجایی که علم تفسیر علمی پویاست، می تواند علاوه بر استفاده از میراث گذشتگان، خودش نیز صاحب سبک شود، این علم به خود فرد قدرت عمل به تعالیم الهی و اطاعت می دهد؛ همچنین او قادر خواهد بود به عنوان همسر، دختر، مادر و خواهر تاثیر گذار باشد؛ بانوی اهل تفسیر قرآن می تواند به عنوان نمونه و الگو باشد و در جامعه تکثیر شود و جامعه را قرآنی کند.

وی اظهار کرد: بانوان اهل تفسیر می توانند تعلیم بخش جامعه باشند و بصورت عملی و کاربردی آن را آموزش دهند و از آنجایی که قرآن و تفسیر دربردارنده جوانب مختلف اجتماعی، روانی، اخلاقی و... است امکان تاثیرگذاری برای جذب دین خصوصا میان جوانان را افزایش می دهد، هر شخصی که به شیرینی آیات و تفاسیر دست یابد دیندارانه به آن عمل خواهد کرد.

معاون آموزش مدرسه علمیه بندپی اضافه کرد: این تاثیرگذاری ها صرفا در محیط آموزشی نیست و در جمع دوستانه، خانواده و خویشاوندان نیز می تواند باشد و در سطح ملی یا بین المللی نیز قدرت پاسخ دهی به شبهات و تببین مبانی دین را دارد.

وی ادامه داد: نوع نگاه به زن می تواند از دیدگاه فمینیستی و یا ابزار و کالا خارج شود و زنان اهل این علم به عنوان خانم تراز انقلاب اسلامی مطرح شوند و الگو قرار بگیرند، وقتی بانوان مفسر در سطح ملی و بین المللی به جهاد تببین بپردازند، مشخص می شود که قرآن مطابق با علوم و تکنولوژی روز است و بین دین و مباحث علمی تقابلی نیست و دین اسلام زنده و پویا است ونگاه ها اصلاح می شود.

انتهای پیام۳۱۳/۴۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha