شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
خدری

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر گفت: در شرایطی که دولت چاره‌ای غیر از اصلاحات اقتصادی ندارد همه باید کمک کنیم تا کشور از این گردنه سخت به خوبی عبور کند. 

حجت الاسلام رضا خدری مدیر حوزه علمیه استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در بوشهر با اشاره به طرح جدید دولت در خصوص برنامه اصلاحات اقتصادی و اصلاح ارز ترجیحی و پرداخت مستقیم یارانه‌ها به مردم، گفت: در شرایطی که دولت چاره‌ای غیر از اصلاحات اقتصادی ندارد همه باید کمک کنیم تا کشور از این گردنه سخت به خوبی عبور کند.

وی افزود: با توجه به توصیه رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار اخیرشان با کارگران، همه باید کمک کنیم تا دولت در برنامه‌های مهمی که در پیش دارد، به نتیجه برسد.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر ابراز کرد: امروز همه مردم و نخبگان جامعه متوجه اشکالات اساسی و مزمن کشور در حوزه اقتصاد هستند. نظام اقتصادی ما دچار بیماری ریشه‌ای است که از دوره طاغوت پهلوی شروع شده و پس از انقلاب هم متأسفانه، به خوبی علاج نشده است.

حجت الاسلام خدری با بیان اینکه یکی از مشکلات و معضلاتی که امروز بر سر راه دولت برای شکوفایی اقتصادی وجود دارد یارانه غیرهوشمند یا ارز ترجیحی است، گفت: یارانه‌ای که باید در سفره‌های مردم توزیع شود، متأسفانه در اختیار وارد کنندگان کالا قرار می‌گیرد تا آنجا که گفته می‌شود؛ گاهی یارانه ۱۵میلیون نفر به جیب یک نفر می‌رود. در این وضعیت، مردمی‌سازی یارانه‌ها از اصلی‌ترین اقدامات برای رشد اقتصادی است.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر ادامه داد: بنابراین در شرایط فعلی دولت چاره‌ای غیر از اصلاحات اقتصادی ندارد و البته دولت سیزدهم برخلاف دولت‌های گذشته، اصلاح اقتصادی را از سال اول شروع کرده است، درحالی که دولت‌های گذشته، اصلاحات اقتصادی معمولاً از دوره دوم و در سال پنجم، ششم وقتی خیالشان از رأی مردم راحت می‌شد شروع می‌کردند، که معمولاً ناقص می‌ماند، اما رئیس‌جمهور فعلی در واقع فداکاری کرده و از آبروی خودش گذشته تا این جراحی اقتصادی صورت بگیرد.

وی اضافه کرد: البته قابل کتمان نیست که مردم عزیز ما گرفتار مشکلات جدی معیشتی هستند و با همه سختی‌ها و مشکلات معیشتی، فداکاری های بسیاری کرده‌اند که واقعاً تحسین برانگیز است. در این مرحله هم باید صبر و شکیبایی داشته باشیم تا إن شاءالله از این گردنه هم به سلامتی عبور کنیمT دولت هم باید به وظیفه خودش به طور دقیق و جدی عمل کند تا مردم بیشتر از این دچار زحمت و سختی اقتصادی نشوند.

حجت الاسلام خدری اظهار کرد: دولت باید طرح اصلاح اقتصادی را به درستی اجرا کند و نظارت جدی هم داشته باشد، قوه قضائیه هم باید در برخورد قاطع بااخلالگران اقتصادی کوتاهی نکند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha