شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تصاویر/سومین روز از سی و سومین نمایشگاه کتاب تهران

نویسنده کتاب «خال سیاه عربی» گفت: حیات هر هنرمندی به مخاطبانش است، کتابی که در لپ‌تاپ نویسنده بماند و به مخاطب نرسد انگار اصلا ًوجود خارجی نداشته و مخاطب، عمود خیمه هنر است.    

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان به نقل از ستاد خبری سی‌وسومین نمایشگاه بین ‌المللی کتاب تهران، حامد عسگری صبح امروز با حضور در نمایشگاه کتاب در غرفه امیرکبیر درباره بازگشایی نمایشگاه کتاب بعد از وقفه دو ساله و استقبال گسترده مردم گفت: مردم ما بی‌نظیرند، کتاب کالای بسیار تُردی است، به این معنی که در لبه‌ی سینی کالاهای مورد نیاز یک خانواده قرار دارد و با اولین تکان، این کتاب است که می‌افتد.

وی تصریح کرد: حالا در گرانی روغن و ماکارونی و دیگر کالاهای اساسی ما هنوز احساس می‌کنیم که کتاب یک ارزش است، لایک و کامنت می‌گیرد و دنبال‌کننده جمع می‌کند، این به این معنی است که مردم خیلی خوبی داریم.

این نویسنده کتاب عنوان کرد: هر اتفاقی پیرامون کتاب بیفتد، در درجه اول مطلوب است و هر فعالیتی برای کتاب، کمش، زیاد است و زیادش کم، هر کار برای کتاب انجام شود کم انجام شده و از طرفی کوچک‌ترین ترویجی برای کتاب، کار بزرگی است.

عسگری پیرامون استقبال پرشور مخاطبین از جشن امضای کتابش علی‌رغم اولویت‌های اقتصادی موجود اظهار داشت: چنین تصاویری برای من بغض‌آفرین است، شب گذشته، من در صفحه شخصی‌ام در اینستاگرام رونمایی از یکی از کتاب‌هایم را اطلاع‌رسانی کردم، یک دخترخانمی پیام داد که من با پول‌هایی که جمع کرده بودم، شال بخرم، کتاب شما را می‌خرم، من به او گفتم که کتابم را هدیه می‌دهم، اما مگر برای چند نفر می‌توان این کار را کرد؟

وی ادامه داد: در این وضعیت همه حق دارند، ناشری که تا پیش از این کاغذ را بندی ۱۴۰ هزار تومان می‌خرید حالا باید آن را بندی ۱ میلیون تومان بخرد، چرخ‌دنده‌های کتاب به شدت تحت فشار است، کتاب «حال و هوایی از ترنج و بلوچ» اولین اثر من بود که با قیمت ۷۵۰ تومان در سال ۸۶ منتشر شد، حالا بعد از گذشت ۱۵ سال، قیمت یکی از کتاب‌های من به ۷۵ هزار تومان رسیده است.

این نویسنده درباره ارزش سرمایه‌گذاری بر کتاب تصریح کرد: یک تمثیلی وجود دارد مبنی بر اینکه اگر در مانور جنگی عرق نریزیم، باید در جنگ خون بریزیم، حالا اگر برای کتاب سرمایه‌گذاری نکنیم و آن را ترویج نکنیم، باید شاهد پس لرزه‌های آن باشیم.

عسگری پیرامون استقبال گسترده‌ مخاطبین از جشن امضای کتابش در چهارمین روز نمایشگاه گفت: حیات هر هنرمندی به مخاطبانش است، فیلمی که ساخته شود اگر مخاطب آن را نبیند، به این معنی است که عملاً آن فیلم ساخته نشده، کتابی هم که در لپ‌تاپ نویسنده بماند و به مخاطب نرسد انگار اصلا وجود خارجی نداشته، مخاطب عمود خیمه هنر است.

سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از بیست‌ویکم آغاز شده و تا سی‌ویکم اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ در دو بخش حضوری در مصلای امام خمینی(ره) و مجازی در سامانه ketab.ir برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha