پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
سید یوسف طباطبایی نژاد

آیت‌الله طباطبایی نژاد گفت: کسانی که در اداره ارشاد مشغول خدمت هستند به گونه ای باید باشند که وقتی مردم آنان را می‌بینند، از عمل و کردار آنها متوجه شوند در محیطی چون اداره ارشاد خدمت می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد پیش از ظهر امروز در مراسم تکریم و معارفه مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان که در سالن همایش‌ کتابخانه مرکزی برگزار شد، با اشاره به معنای کلمه ارشاد، اظهار داشت: ارشاد یعنی راهنمایی کردن که اگر دینی باشد ارشاد و راهنمایی درست است و اگر ضد دین باشد به معنی اغوا است.

وی افزود: ارشاد حتی اگر پسوند اسلامی را نداشته باشد باز هم به معنای راهنمایی درست دینی و اسلامی است.

امام جمعه اصفهان خاطر نشان کرد: همه اصحاب هنر باید بدانند که خدا به آن ها عنایت کرده و باید شکرگزار خداوند باشند.

آیت الله طباطبایی نژاد با اشاره به این حدیث امیرالمومنین علی (ع) که قریب به این مضمون می فرماید «تقوا این است که نعمت خدا را در راه خدا به کار ببریم و اگر در راه غیر خدا به کار برده شود ناشکری است»، اظهار داشت: یکی از راه های شکر خدا این است که نعمت خدا را در راه تشکر از خدا به کار ببرید.

وی با بیان اینکه دو گونه شکر داریم، بیان کرد: یک شکر لفظی که همان است که به زبان شکرگزار خداوند باشیم و دیگری شکر عملی است، که باید در درجه نخست کار فی ذاته صحیح باشد، سپس فکر درست بوده و در مسیر صراط مستقیم باشد.

نماینده ولی فقیه دراستان اصفهان افزود: در احادیث اشاره شده، سزاوار است کسی که می خواهد سرپرستی قومی را برعهده بگیرد، اول خود را باید درست کند تا بتواند دیگران را هم در راه راست قرار دهد وگرنه این آدم مثل کسی است که بخواهد سایه چوب کج را راست کند، قبل از اینکه بخواهد خود چوب را راست کند.

آیت‌الله طباطبایی نژاد با بیان اینکه اگر می خواهیم مرشد باشیم باید اول ارشاد شده باشیم، تصریح کرد: کسانی که در اداره ارشاد مشغول خدمت هستند به گونه ای باید باشند که وقتی مردم آنان را می‌بینند، از عمل و کردار آنها متوجه شوند در محیطی چون اداره ارشاد خدمت می کنند.

وی در پایان خطاب به هنرمندان، اظهار کرد: هنرمندان بدانید آنچه دارید از خداست و باید در راه خدا مصرف کنید و امیدوارم لطفی که خداوند متعال به شما کرده را بتوانید در راه درست و با شکرگزاری به کار ببرید.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha