پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 1024875
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۳
همایش فرزند آوری

حوزه/ با همکاری موسسه آموزش عالی حوزوی ریحانة الرسول (س) ساوه و مدرسه علمیه الهیه و دانشکده علوم پزشکی ساوه، همایش فرزند آوری با سخنرانی مدیر موسسه آموزش عالی حوزوی ریحانه الرسول(س) برگزار گردید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، صبح امروز با همکاری موسسه آموزش عالی حوزوی ریحانة الرسول(س) ساوه و مدرسه علمیه الهیه و دانشکده علوم پزشکی این شهرستان، همایش فرزندآوری با سخنرانی نجیبه خاتون کرمی، مدیر موسسه آموزش عالی حوزوی ریحانه الرسول(س) و خانم رقیه خرم مدیر گروه سلامت، جمعیت، خانواده معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی ساوه و با حضور مادران جوان و طلاب، در سالن ارشاد ساوه برگزار گردید.

کرمی با اشاره به اهمیت فرزندآوری از دیدگاه اسلام، اظهار کرد: بر طبق آیات هدف از خلقت، ادامه نسل بیان شده، که با وجود زنان تکامل پیدا می‌کند.

وی به تشریح عوامل بازدارنده از فرزندآوری پرداخت و خاطر نشان کرد: فردیت گرایی، مصرف کالاهای فرهنگی، مشکلات اقتصادی و نگرش منفی نسبت به نقش جنسیتی از عوامل بازدارنده فرزندآوری به شمار میرود.

رقیه خرم، مدیر گروه سلامت، جمعیت و خانواده معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی نیز به بیان برخی از تبعات پدیده سالمندی در کشور پرداخت و مطرح کرد: کاهش تعداد فرزندان در هر خانواده، کاهش جمعیت جوان و پیری کشور در سال‌های آینده، کاهش نشاط و بالندگی، شکل گیری جامعه محافظه‌کار و کاهش قدرت سیاسی، کاهش ارتباطات اجتماعی و انسجام اجتماعی، صرف عمده هزینه‌ها بابت خدمات درمانی به دلیل پیری جمعیت و کاهش نیروی کار کشور از تبعات وقوع پدیده سالمندی در کشور خواهد بود که لازم است اقدامات لازم برای مقابله با این مشکل در آینده، در دستور کار قرار گیرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha