جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امام جمعه رشت

حوزه/ جلسه اعضای ستاد بزرگداشت سالگرد ارتحال آیت الله‌العظمی محمدتقی بهجت(ره)، در دفتر امام جمعه رشت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گیلان، حجت الاسلام والمسلمین رسول فلاحتی امروز در جلسه ستاد بزرگداشت سالگرد ارتحال آیت الله العظمی محمدتقی بهجت فومنی(ره) که در دفتر امام جمعه رشت برگزار شد، اظهار کرد: این ستاد در مسیر احیای یکی از مفاخر کشور و دنیای اسلام در گیلان است.

وی، برگزاری مراسم بزرگداشت ارتحال آیت الله بهجت(ره) را نشان دهنده قدرشناسی از دانش، معرفت و کمال انسان های متعالی عنوان کرد و افزود: امام راحل درباره آیت الله بهجت(ره) فرمودند تا آقای بهجت و انصاری دعاگوی انقلاب هستند انقلاب آسیب نمی بیند.

امام جمعه رشت با بیان اینکه دعای آیت الله بهجت(ره) انقلاب را بیمه کرد، گفت: شایسته است تمثال مبارک این فقیه نام آور شیعه با عنوان “به گیلان زادگاه فقیه و عارف نامدار شیعه خوش آمدید” در ابتدای ورودی استان گیلان نصب شود.

حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی، اخلاص را ویژگی بارز آیت الله بهجت(ره) دانست و تصریح کرد: شیوه رفتار و زندگی ایشان به نسل جوان شود.

وی همچنین خواستار جمع آوری بیان بزرگان درباره آیت الله بهجت(ره) برای انتشار در قالب کتاب شد.

در این جلسه استاندار گیلان، آیت الله بهجت(ره) را اسوه کاملی از تقوا دانست و اظهار داشت: ایشان عارفی ساده زیست بود که به سبب سیره ممتاز عملی، همواره بین مردم محبوبیتی وصف ناپذیر دارد.

دکتر اسدالله عباسی با بیان اینکه سخنان ایشان سراسر پند و اندرز بود؛ پیام رهبر معظم انقلاب که رحلت آیت الله بهجت را مصیبتی سنگین و ضایعه‌ای جبران ناپذیر خواندند، یادآور شد و برلزوم جمع آوری و تدوین مجموعه ای از سخنان ایشان تاکید و اضافه کرد: ایشان مرد عمل بودند و کمتر به گفتار می‌پرداختند و سخنانش نیز سراسر پند و موعظه است که باید به عنوان میراثی ارزشمند برای نسل‌های امروز و آینده منتقل شود.

استاندار گیلان، تبدیل شدن ملک خانوادگی آیت‌الله بهجت به موزه و یا بنیاد آیت‌الله بهجت با هدف گردآوری آثار، کتب و تدوین زندگی نامه ایشان را اقدامی ارزشمند خواند و گفت: در جریان اجرای این مهم؛ باید اصل ساده‌زیستی مورد توجه قرار گرفته و بر ابعاد معنوی و مذهبی تمرکز باشد.

وی برگزاری مراسم بزرگداشت آیت الله بهجت را تلاشی برای زنده نگه داشتن یاد و خاطره ایشان و فرصتی برای معرفی سیره عملی ایشان به جامعه دانست و افزود: این برنامه باید هدفمند باشد و در اجرای آن از تعامل همه بخش ها بهره گرفت.

استاندار گیلان با اعلام آمادگی برای انجام همکاری‌های استانی درجهت برگزاری هرچه بهتر مراسم سالگرد ارتحال آیت الله بهجت(ره) ، بزرگداشت دیگر شخصیت‌های برجسته استان از جمله آیت الله رودباری را نیز ضروری خواند و گفت: باید در مسیر بزرگداشت بزرگان و مفاخر استان گام‌هایی اثربخش برداشت، زیرا اسلام و نظام جمهوری اسلامی ایران، با وجود این افراد بیمه است.

در این جلسه فرماندار و امام جمعه فومن، رئیس ستاد بزرگداشت و مدیر مدرسه علمیه آیت الله بهجت شهرستان فومن و تعدادی دیگر از اعضای ستاد بزرگداشت، مطالبی و گزارش هایی ارائه کردند.

 بزرگداشت آیت الله العظمی بهجت(ره) در گیلان برگزار می شود

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha