شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
همایش «مسجد جامعه‌پرداز» درکرمانشاه

حوزه/ قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی گفت: روایتگری یکی از مهمترین وظایف و مأموریت‌های مومنین، بویژه علما و روحانیّت به عنوان سررشته‌داران «جریان تبیین» است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کرمانشاه، حجت الاسلام روح الله حریزاوی، امروز در همایش «مسجد جامعه‌پرداز»، در سالن جلسات مجتمع بعثت کرمانشاه، در جمع روحانیون شیعه و اهل سنت، اظهار داشت: علاوه بر تبیین جایگاه مسجد در جامعه اسلامی، روحانیون نقش ویژه‌ای در جهاد تبیین و مسجد محوری دارند.

وی در ادامه با اشاره به آیه «وَإِذ أَخَذَ اللَّهُ میثاقَ الَّذینَ أوتُوا الکِتابَ لَتُبَیِّنُنَّهُ لِلنّاسِ وَلا تَکتُمونَهُ»، خاطر نشان کرد: هرگاه تبیین انجام نشد، نظام محاسباتی حکومت تغییر پیدا می‌کند و هنگامی که نظام محاسبه تغییر کرد، دشمن نفوذ خواهد کرد.

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به تعبیری رهبری معظم انقلاب مبنی بر اینکه حقایق را روایت کنید، گفت: روایتگری یکی از مهمترین وظایف و مأموریت‌های مومنین، بویژه علما و روحانیت به عنوان سررشته‌داران «جریان تبیین» است.

حجت الاسلام حریزاوی، حاضرین در همایش را به فهم عمیق در معنای واژه جهاد دعوت کرد و یادآور شد: بی دلیل نیست که رهبر معظم انقلاب، بعد از چند دهه مبارزه فکری، فرهنگی، جهاد و تلاش از واژگان فقهی استفاده کردند و فرمودند: «جهاد تبیین» فریضه قطعی و فوری است.

وی ادامه داد: چه می‌شود که رهبر جامعه اسلامی، از ادبیات فقهی و تکلیف آور استفاده می‌کند و بجای توصیه، تکلیف می‌کند؟ موضوعی که علت آن قصور و کوتاهی است که در این عرصه وجود دارد.

سلام فرمانده از مصادیق جهاد تبیین

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه کار طلبگی چیزی جز تبلیغ و تبیین دین نیست، گفت: کار ما زمانی موفق خواهد بود که مردم تبیین بکنند، به زبان ساده‌تر تبلیغ و تبیین باید مردمی شود و مردم پای کار اسلام بیایند.

وی با اشاره دفاع جانانه مردم از دین و ارزش‌های انقلابی، عنوان کرد: همین برنامه‌ای که توسط نیروهای ارزشی در سطح جامعه صورت گرفت و به صورت حرکت ارزشمند سلام فرمانده درآمد، خود از مصادیق جهاد تبیین است.

حجت الاسلام حریزاوی در قسمت دیگری با اشاره به وظیفه سنگین ائمه جماعت مساجد، یادآور شد: مسجد باید جامعه پرداز باشد و به تعبیر دیگر مسجد، یعنی مرکزی برای تحولات اجتماعی، صاحب رسانه و الگو برای جامعه.

در پایان این همایش با حضور حجت الاسلام حریزاوی، از سند راهبری مساجد استان کرمانشاه رونمایی شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • سید علیرضا.م IR ۱۱:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
    0 0
    بیشتر گرفتاری های جامعه اسلامی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی غفلت مسئولین امر از پتانسیل عظیم مساجد برای در صحنه نگه داشتن مردم بود. با نگاهی کوتاه به وضعیت مساجد کرمانشاه نتیجه می گیریم که مسئولین سازمان تبلیغات اسلامی و اداره اوقاف و امور خیریه کرمانشاه برنامه ای جهت تقویت و تنظیمات کارخانه ای مساجد به آن شور و حال و برگرداندن نسل جوا ن به این خانه های خدا را نداشته و علمکرد ضعیفی را تا کنون ارائه داده اند؛ از طرفی گرفتار امورات روتینی و خبری شده اند. در جهاد تبیین مسئولین فوق الذکر باید جوابگو باشند.
    • حمید میرزایی IR ۱۴:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
      0 0
      احسنت همین سخنان هم حرف دل ماست. جمعیت نماز گراران خصوصا تعدا نسل جوان مطالب بالا را تایید می کنه. مسئولین تبلیغات اسلامی و اوقاف و امور خیریه و ارشاد اسلامی از خدا بیدار شوند
    • جلیلی پرنوره IR ۱۵:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
      0 0
      خروجی کار آقایان مسئول فرهنگی کشور خصوصا در استان کرمانشاه خود را در سطح جامعه و وضعیت کنونی جامعه قابل مشاهده است.