پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
تصاویر/ ورود حجت السلام والمسلمین فاضل به سمنان با استقبال مسئولان استانی

حوزه/معاون آموزش مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران گفت: اولین هدف ما در سفرهای استانی رصد وضعیت آموزشی و مشکلات طلاب و کادر مدرسه است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از سمنان، حجت الاسلام والمسلمین حسینعلی تهرانی، معاون آموزش مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در سمنان، در مجتمع فرهنگی کلاهدوز سمنان، با بیان اینکه امیدوارم این سفر برای استان با خیر و برکت باشد، به تشریح اهداف سفر استانی خود پرداخت و اظهار داشت: اولین هدف ما در سفرهای استانی رصد وضعیت آموزشی و مشکلات طلاب و کادر مدرسه است.

معاون آموزش مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران افزود: برای اینکه ارتقایی صورت بگیرد لازم است تا امکانات و شرایط و ظرفیت‌ها بررسی شود.

حجت الاسلام والمسلمین تهرانی گفت: از دیگر برنامه‌های موجود در سفرهای استانی تبیین برنامه‌ها و اهداف موجود در ستاد در مناطق مختلف است تا برای تصمیم گیری بهتر در استان‌ها به مشکلی برخورد نکنیم.

وی با اشاره به اینکه حضور در بین طلاب، اساتید و کادر و تقدیر از از زحمات آنها را از وظایف خود می‌دانیم، مطرح کرد: این دیدارها و گفت‌وگوها برای طلاب ایجاد انگیزه خواهد کرد.

معاون آموزش مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران با اشاره به سفرهای استانی قبلی خود، یادآور شد: از نظر پذیرش مدارس خواهران فعال بوده‌اند و فعالیت‌های خوبی را شاهد بوده‌ایم.

وی با اشاره به تحصیل ۱۶۰۱ طلبه در استان سمنان، خاطر نشان کرد: در کل کشور ارزیابی در حوزه خواهران خوب است و لازم است که از نظر کیفی نیز ارتقا پیدا کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین تهرانی با تاکید بر اینکه در استان‌ها باید سطح ۳ و سطح ۴ توسعه پیدا کند، یادآور شد: سعی داریم که این توسعه را ایجاد کنیم، البته در تامین استاد برای سطح بالا دچار مشکل هستیم.

وی افزود: استان سمنان با توجه به دیگر استان‌ها پیشرفت خوبی داشته‌ است و لذا در این راستا دو رشته جدید در مدرسه دامغان تصویب شده که در مدرسه شاهرود این توسعه به صورت اکمل‌تر ممکن است.

ظرفیت‌های استانی حوزه خوهران شناسایی شود | هدف از سفر استانی بررسی مشکلات طلاب و اساتید است

طلاب خواهر تاثیر بیشتری نسبت به طلاب برادر دارند

حجت الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی امام جمعه سمنان در این دیدار اظهار داشت: حوزه خواهران نسبت به حوزه برادران، تاثیر بیشتری دارد و جایگاه ویژه‌ای دارد، چرا که طلاب خواهر، مادران جامعه هستند و بحث تربیت را بر عهده دارند و این تربیت آینده را تضمین می‌کند.

وی گفت: رشته‌های حوزه خواهران نیازمند تقسیم بندی هستند تا گرایش‌ها به سمت رشته‌های خاص برود.

بنیان حوزه خواهران بر اساس تقوا قرار داده شده است

محمود خالقی معاون آموزش سابق حوزه‌های علمیه خواهران نیز خاطر نشان کرد: بنیان حوزه خواهران بر اساس تقوا بنا نهاده شده و در همین راستا نیز حوزه خواهران در دوره‌های مختلف افتخارات خوبی را کسب کردند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha