پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
بازدید حجت الاسلام فاضل از نمایشگاه کتاب تهران

حوزه/ سرپرست حوزه‌های علمیه خواهران کشور در بازدید از نمایشگاه کتاب تهران گفت: با توجه به اقتضائات نسل جدید و گرانی کتاب، کاغذ و تولیدات مکتوب، اگر ذائقه مخاطبین تغییر کرده است، تنوع در شیوه ارائه کتاب لازم است.

به گزارش خبرنگار حوزه، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی فاضل سرپرست حوزه‌های علمیه خواهران، به همراه خانم متولیان، معاون پژوهش حوزه‌های علمیه خواهران، با حضور در مصلای امام خمینی(ره) تهران، از غرفه مرکز نشر هاجر در سی‌وسومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران و دیگر غرفه‌های این نمایشگاه بازدید کردند.

سرپرست حوزه‌های علمیه خواهران کشور، در نشستی با حضور مسئولین مرکز نشر هاجر، اظهار داشت: با توجه به اقتضائات نسل جدید و گرانی کتاب، کاغذ و تولیدات مکتوب، اگر ذائقه مخاطبین تغییر کرده است، تنوع در شیوه ارائه کتاب لازم است.

وی به روش‌های نوین چاپ و نشر از جمله نشر الکترونیک اشاره کرد و گفت: کتاب را می‌توان به اشکال متفاوت، از جمله مکتوب، الکترونیکی و یا تصویری ارائه کرد.

حجت الاسلام والمسلمین فاضل، تاکید کرد: البته کتاب جزء لوازم ضروری طلاب است و در فرهنگ خانواده‌های این مرز و بوم قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: هدف ما برای مطالعه کتب غیر درسی، پرورش انسان‌های تک ساحتی نیست، بلکه هر طلبه با توجه به گرایش و رشته‌اش، در یک حوزه‌ای از دانش، می‌تواند ثقل مطالعاتش به آن سمت باشد.

سرپرست حوزه‌های علمیه خواهران کشور، ابراز کرد: عصر حاضر انسان‌های تک ساحتی را نمی‌پذیرد، زیرا ساحت‌ها و عرصه‌های مختلفی وجود دارد و می‌تواند در عرصه آموزش به یک حیطه و ساحتی بپردازد و نسبت به مهارت آموزی در حوزه‌های مختلف مطالعاتی را انجام دهد.

حجت الاسلام والمسلمین فاضل، ادامه داد: شاید سرانه مطالعه مکتوب طبق آمار مقداری کم باشد اما باید پذیرفت که فرهنگ مطالعه خیلی آسیب ندیده است.

وی اضافه کرد: ممکن است افراد آثار الکترونیک را مطالعه کنند، این نیز اشکالی ندارد و آنچه مهم است این است که اطلاعات و دانش از هر طریقی انتقال پیدا کند، مطلوبیت دارد.

نشست تجهیز کتابخانه‌ها

شایانفر مدیر عامل مرکز نشر هاجر هم در این بازدید، گزارشی از کتب تهیه شده برای تجهیز کتابخانه‌ها در حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین فاضل و خانم متولیان ارائه کرد.

سرپرست حوزه‌های علمیه خواهران نیز در پایان به طلاب حاضر کتاب‌هایی را به رسم یادگار اهدا نمود.

دیدار سرپرست حوزه‌های علمیه خواهران با رئیس سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران

حجت الاسلام‌والمسلمین، فاضل همچنین در دیداری با یاسر احمدوند، معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از زحمات این معاونت و همکاری در راستای تجهیز کتابخانه‌های مدارس علمیه تشکر و قدردانی نمود.

احمدوند نیز بر تداوم تجهیز کتابخانه برای افراد اهل علم ابراز امیدواری کرد و بر تلاش دولت و وزرا بر اعتلای فرهنگ کتابخوانی در جامعه تاکید کرد.

تغییر شیوه نشر کتاب با ذائقه مخاطبان لازم است

تغییر شیوه نشر کتاب با ذائقه مخاطبان لازم است

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha