جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امام جمعه همدان

حوزه / امام جمعه همدان گفت: خوب است افرادی که در جامعه دارای وضع مالی مناسبی هستند، به برخی از افراد کم برخوردار و نیازمند، خصوصا در شرایط فعلی کمک کنند و دستگیر آنها باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی ظهر امروز در ششمین دوره انتخابات هئیت مدیره مجمع خیرین سلامت استان همدان، با اشاره به اهمیت خدمت‌رسانی به مردم، اظهار داشت: آن‌چیزی که یک فرد سالخورده از آن خبر دارد و تجربه کرده را یک جوان که تازه در اول راه است، نمی‌تواند ببیند و از آن اطلاع ندارد.

وی با بیان اینکه اگر جوانی زیرک باشد، از این تجربیات به نحو احسن استفاده می‌کند، گفت: همین اصل در قرآن کریم نیز وجود دارد، که یکی از آنها تجربه انسان‌هایی است که وارد عالم برزخ و قیامت شده‌اند.

امام جمعه همدان افزود: در دو جا قرآن به تشریح حال افرادی که در قیامت گرفتار شده‌اند پرداخته و زمانی که علت این گرفتاری را از این افراد پرس‌وجو می‌کند، این طور پاسخ می‌دهد که ای کاش می‌توانستیم به دنیا برگردیم و اهل خیر رساندن به دیگران باشیم.

وی با اشاره به اینکه من و شما لازم است تا در مسیر خود از این تجربیات استفاده کنیم، گفت: افراد گرفتار در قیامت به خوبی می‌دانند رفع مشکل مردم و دستگیری کردن دارای چه ثمراتی است.

نماینده ولی فقیه در همدان با تاکید بر اینکه در روایات نیز بسیار بر این اصل تاکید شده است، خاطر نشان کرد: نماز، عبادت و انجام واجبات در جای خود لازم است اما رفع گرفتاری و خدمت به دیگران جزو بهترین کارها و با ارزش‌ترین اقدامات است.

وی با بیان اینکه بزرگان دین بعد از انجام واجبات، سفارش آنها خدمت به مردم بود، یادآور شد: لازم است حال که در این مسیر قرار داریم، شاکر خداوند باشیم و به درستی از این ظرفیت استفاده کنیم.

رئیس شورای حوزه استان همدان با اشاره به شرایط سخت اقتصادی برای مردم و وجود گرانی‌ها، اظهار داشت: امروز زمان آن است که همه یاری‌گر یکدیگر باشیم و لذا اگر مراجعه کننده‌ای که مریض است، درآمد خاصی ندارد و مستاجر هم می‌باشد روبرو شدیم، لازم است که برای برطرف کردن مشکلش تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه در کنار دولت که وظیفه حل مشکلات را دارد، مردم هم باید یاور هم باشند، تصریح کرد: خوب است افرادی که در جامعه دارای وضع مالی مناسبی هستند، به برخی از افراد کم برخوردار و نیازمند خصوصا در شرایط فعلی کمک کنند و دستگیر آنها باشند.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha