پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
نشست فرهنگی پژوهشی با موضوع "بررسی فقهی پیشگیری از فرزند آوری"

حوزه/ استاد حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی با بیان این مطلب که سقط جنین مصداق بارز ظلم و کشتن دیگران است، گفت: علما سقط جنین را از مصادیق ظلم و از بین بردن حیات دانسته اند که عقل کامل نیز با آن مبارزه می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، الناز جهانپور امروز در نشست فرهنگی پژوهشی که با موضوع "بررسی فقهی پیشگیری از فرزند آوری" به مناسبت روز ملی جمعیت در مدرسه علمیه حضرت زینب کبری(س) برگزار شد، با بیان این که فرزند زینت زندگی و ثمره ازدواج زن و مرد است، اظهار داشت: نکاح برای دست‌یابی به فرزند و اولاد قرار داده شده و هدف نهایی ازدواج، بقاء نسل انسانی است و لذا مذاهب چهارگانه نیز اصل را بر لزوم فرزند آوری می‌دانند.

وی افزود: جمعیت هر کشوری نقطه ثقل نظام‌های اجتماعی و سیاسی است و برای دست‌یابی به این منظور نیاز به فرزند آوری دارای اهمیت بالایی است، بنابراین هر امری که از این موضوع جلوگیری کند، مخالف فطرت انسانی خواهد بود و شاهد قرآنی این‌مساله نیز آیه ۲۲۳ سوره مبارکه بقره است.

استاد حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی با بیان این مطلب که سقط جنین مصداق بارز ظلم و کشتن دیگران است، گفت: علما سقط جنین را از مصادیق ظلم و از بین بردن حیات دانستند که عقل کامل نیز با آن مبارزه می‌کند.

وی با تشریح دیدگاه شیعه و اهل تسنن در رابطه با سقط جنین، اضافه کرد: سقط جنین در تمام ادوار تاریخی و بنابر حکم اولیه، حرام است و فقها حکم ثانویه را نیز منوط بر وقوع موارد نادر و استثنائی دانسته‌اند.


انتهای خبر. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha