شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تصاویر / اولین المپیاد و مسابقات قرآنی ویژه مدارس حفظ خوزستان

حوزه / مدیر حوزه علمیه خوزستان گفت: به فضل الهی امروز در مدارس علمیه استان خوزستان، قریب به هزار نفر از طلاب در عرصه حفظ قرآن و امورات دیگر قرآنی شرکت دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اهواز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مسعود بهرام‌پور، مدیر حوزه علمیه خوزستان، امروز در اولین المپیاد و مسابقات قرآنی ویژه مدارس حفظ خوزستان در مسجد اعظم اهواز، اظهار داشت: به فضل الهی امروز در مدارس علمیه استان خوزستان، قریب به هزار نفر از طلاب در عرصه حفظ قرآن و امورات دیگر قرآنی شرکت دارند.

وی با اشاره به حفظ یک جزء تا کل قرآن کریم توسط طلاب مدارس علمیه خوزستان، بیان کرد: در حال حاضر حدود ۱۵۰ نفر از طلاب خوزستان موفق به حفظ کل شده‌اند.

مدیر حوزه علمیه خوزستان با بیان اینکه فعالیت قرآنی حوزه تنها در عرصه حفظ نیست، ادامه داد: در مرحله نخست آموزش‌های لازم از جمله تلاوت، ترتیب و تجوید قرآن کریم ارائه و در کنار فعالیت آیات تبلیغی و آشنایی با لغات، به مقوله حفظ قرآن کریم پرداخته می‌شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین بهرام‌پور خاطرنشان کرد: امروز شاهد فعالیت خوبی در مدارس علمیه خوزستان در حوزه قرآنی هستیم و در حدود ۱۲ تا ۱۴ مدرسه علمیه با محوریت قرآن کریم مشغول فعالیت هستند که امیدواریم مساجد نیز تحت پوشش آن‌ها قرار گیرند.

وی با اشاره به اینکه رهبرمعظم انقلاب برای ایران اسلامی چشم انداز ده میلیون حافظ قرآنی را از جوانان مطالبه کرده‌اند، مطرح کرد: حوزه علمیه خوزستان در همین راستا گام‌های مؤثری را برداشته و امیدواریم به هدف والای مدنظر رهبری دست پیدا کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha