جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ چهارمین روز از سی و سومین نمایشگاه کتاب تهران

در سی و سومین دوره نمایشگاه کتاب تهران، ۱۵ کارشناس مسایل دینی در رشته های مختلف در غرفه مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه علمیه قم به امر پاسخگویی به سوالات و شبهات مردم اهتمام داشتند.

حجت الاسلام علی ایوبی، کارشناس پژوهش این مرکز و مسئول غرفه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه اظهار داشت: مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه علمیه قم از سال ۹۴ در نمایشگاه کتاب تهران حضور فعالی داشته و سالانه به طور متوسط حدود سه هزار سؤال و شبهه را پاسخ داده ایم که این امر با حضور کارشناسان خواهر و برادر شامل طلاب و فضلای حوزه علمیه صورت گرفته است.

وی افزود: امسال نیز در مجموع ۱۵ کارشناس دینی شامل طلاب و فضلای حوزوی اعم از خواهران و برادران در این غرفه در روزهای برگزاری نمایشگاه حضور پیدا کردند و در گروه های علمی مختلف همچون حقوق، فلسفه احکام، قرآن و حدیث، تاریخ و سیره، فقه و اقتصاد، سیاست و جامعه به سوالات و شبهات مردم پاسخ گفتند.

وی همچنین گفت: دوره های گذشته برپایی نمایشگاه سؤالات مراجعه کنندگان عمدتاً از جنس سوالات اعتقادی بود اما این دوره بیشتر به سوالات سیاسی روی آورده اند، البته احکام همیشه جایگاه خاص خود را داشته اما این دوره سوالات و دغدغه ها از مباحث روز جامعه و شرایط سیاسی و اقتصادی کشور بوده است.

این محقق و پژوهشگر حوزوی خاطرنشان کرد: حقیقتاً فعالیت عزیزان ما در این غرفه در مقام پاسخ به شبهات و سوالات مردم به نوعی جهاد تبیین است و لذا آن چه مهم است این که در همین راستا باید پاسخ مردم و دغدغه های آن ها را به درستی و به شکل مستدل داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha