پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
مقیمی حاجی

حوزه/ معاون پژوهش حوزه های علمیه سراسر کشور با تاکید بر اینکه حمایت مدارس از پژوهش بسیار مهم است، گفت: پژوهش حوزه‌ها به سوی نیازهای جامعه در حال پیش روی است که بیش از ۱۰۰ طرح نیز برای مطالعه ستاد وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم مقیمی حاجی عصر امروز در دیدار اعضای مدیران حوزه‌های علمیه جنوب کشور با مسئول مدرسه علمیه خان شیراز، با اشاره به تقدیر از خدماتی که علما و اساتید در طول سال برای مدارس علمیه می‌کشند، اظهار کرد: پژوهش، مکمل امر آموزش است.

وی به تشریح مصوبات شورای عالی پژوهش پرداخت و یادآور شد: مقرر شده است تا در سال یک درس توسط طلاب انتخاب و در مورد آن مقاله‌ای نوشته شود که این پژوهش دارای ۵ نمره است.

حجت الاسلام والمسلمین مقیمی با اشاره به فعالیت هزار و ۴۶ کانون در ۵۰۰ مدرسه، مطرح کرد: برگزاری جشنواره علامه حلی، انتشار نشریه‌های مختلف و تشکیل کانون‌های علمی از جمله فعالیت‌های پژوهشی در طول سال است.

وی با تاکید بر اینکه حمایت مدارس از پژوهش بسیار مهم است، گفت: پژوهش حوزه‌ها به سوی نیازهای جامعه در حال پیش روی است که بیش از ۱۰۰ طرح نیز برای مطالعه ستاد وجود دارد.

معاون پژوهش حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به تشکیل مرکز مطالعه راهبردی در حوزه علمیه، یادآور شد: این مرکز در عرصه پاسخ به جامعه دست حوزه را پر می‌کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha