شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
ملک حسینی

حوزه/ مسئول مدرسه علمیه خان گفت: معاونت پژوهش یک معاونت مظلوم است، چرا که حمایت از آن نیاز به حمایت‌های مالی دارد که در این مورد دست حوزه‌ها بسته است و لذا امیدواریم حمایت‌ها افزایش پیدا کند تا بتوانیم به اهداف موجود در عرصه پژوهش دست پیدا کنیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین سید شرف الدین ملک حسینی مسئول مدرسه علمیه خان، شامگاه پنج شنبه در دیدار با اعضای مدیران منطقه‌ای حوزه‌های علمیه جنوب کشور که در مدرسه علمیه خان برگزار شد، با اشاره به اینکه مدرسه خان، میراث عهد صفوی است، اظهار داشت: علمای بزرگی از جمله ملاصدرا در این مدرسه مشغول تحصیل بوده‌اند.

وی با بیان اینکه اتفاقات مطلوبی در حوزه‌های علمیه رخ می‌دهد، افزود: معاونت پژوهش یک معاونت مظلوم است، چرا که حمایت از آن نیاز به حمایت‌های مالی دارد که در این مورد دست حوزه‌ها بسته است و لذا امیدواریم حمایت‌ها افزایش پیدا کند تا بتوانیم به اهداف موجود در عرصه پژوهش دست پیدا کنیم.

مسئول مدرسه علمیه خان با تاکید بر اینکه در مدارس معاونت‌های پژوهش به راستی مظلوم هستند، عنوان کرد: متاسفانه مشوق‌هایی است که باید تقدیم طلاب شود، وجود ندارد، از این جهت در مدارس معاونت پژوهش مظلوم است.

وی با اشاره به اینکه اگر معاونت‌های پژوهش مدارس تقویت شوند، معاونت‌های پژوهش مراکز استان‌ها نیز به اهداف خود خواهند رسید، خاطر نشان کرد: برخی مواقع مسائل کهنه نیاز به پردازش دارد، تا جایی که نپرداختن به آن پایه‌ها را سست می کند.

حجت الاسلام والمسلمین ملک حسینی با بیان اینکه اگر در نظام اسلامی، بخش پژوهش پایه‌های کلامی فکری تقویت نشود، فعالیت در حوزه پژوهش، خانه بر آب ساختن است، مطرح کرد: شاید سنجش اهداف آینده کشور، نمره مطلوبی به دست نیاورد، اما در سنجش گذشته، نمره‌ها مطلوب خواهد بود.

وی یادآور شد: اهداف دینی آنقدر بلند است که هرچه قدر تلاش در طول تاریخ صورت گرفته بازهم مشاهده می‌کنیم که آن اهداف دور هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha