چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
نشست شورای آموزش حوزه نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی

حجت الاسلام شاهمرادیان در نخستین نشست شورای آموزش حوزه نمایندگی ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی گفت: اگر متخصصان امر در همه عرصه‌ها دانش و تجربه خود را در امر آموزش و مهارت‌ها انتقال دهند، بی‌تردید کشور نیز در برابر مشکلات فائق خواهد آمد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام روح الله شاهمرادیان، در نخستین نشست شورای آموزش حوزه نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی، با اشاره به اهمیت موضوع آموزش و جایگاه آن در رشد سازمانی گفت: یکی از مهم‌ترین عوامل تأکید بر علم و علم اندوزی مقوله آموزش است، جدیت در برگزاری برنامه‌های آموزشی وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها می‌تواند سطح توانایی و دانش کارکنان را بالا ببرد و موجب ارتقای مسائل مختلف نهادهای دولتی شود.

معاون فرهنگی و آموزشی حوزه نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی افزود: وظیفه متولیان فرهنگی و آموزشی وزارتخانه‌ها و سازمان‌های دولتی، ایجاد انگیزه و بالا بردن سطح علوم و دانش کارکنان نهادهای دولتی است که در این جهت باید با همکاری و تعاملات چندجانبه، انگیزه کارکنان ارتقا یابد تا به صورت هدفمند در مسیر پیشبرد اهداف کلی جامعه حرکت شود.

وی با اشاره به سیره و رهنمودهای خاص رسول اکرم(ص) در مورد مسائل آموزشی، تصریح کرد: رسول خدا(ص) تأکید فراوانی در حوزه آموزش داشتند و دانش افزایی و ترویج آگاهی را حل کننده مسائل مختلف یک جامعه می‌دانستند.

معاون فرهنگی و آموزشی حوزه نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی ادامه داد: آموزش از مباحث مهم کاربردی و راهبردی کشور است، اگر متخصصان امر در همه عرصه‌ها دانش و تجربه خود را در امر آموزش و مهارت‌ها انتقال دهند، بی‌تردید کشور نیز در برابر مشکلات فائق خواهد آمد.

حجت الاسلام شاهمرادیان در پایان خاطرنشان کرد: علوم، تکنولوژی و صنعت نیاز به آموزش و تجربه دارد و در این بخش باید سرمایه‌گذاری هدفمند و برنامه‌محور شکل گیرد، تمام مشکلات و معضلات بحث عدم آموزش است تولیدکنندگان داخلی در چگونگی اجرای کار و بهره‌وری بهتر چندان موفق نیستند و علت اصلی آن خلل مسأله‌ی آموزش را به تولید کنندگان برنامه محور باشیم.

در ادامه این نشست، حاضران با توجه به دستور جلسه، دیدگاه‌های خود را در خصوص شیوه‌نامه فعالیت شورا، تقویم آموزشی حوزه نمایندگی ولی فقیه در سال ۱۴۰۱ و پرداخت حق التدریس اساتید دروس عقیدتی و فرهنگی، و ... مطرح کردند.

«ارائه پیوست فرهنگی و آموزشی از لحاظ کمی و کیفی»، «امنیت غذایی که یکی از دغدغه های اصلی وزارتخانه در حوزه سلامت»، «ارتقای سطح کیفی و کمی آموزشی کارکنان وزارتخانه»، ارتقای سطح فرهنگ سازمانی کارکنان، توجه به شعار سال در برنامه‌های آموزشی، ایجاد انگیزه برای کارکنان با تنوع تولید محتوای آموزشی، امکان حضور مسئولین فرهنگی و آموزشی در کانون ارزیابی مدیران»، «برگزاری جلسات آموزشی ماهانه به صورت منظم و مستمر»، «توجه به محتوای دوره های آموزشی» و «ثبت و ایجاد کلاس‌های حضوری در سامانه ایده» از موضوعات مهم پیشنهادی در این جلسه بود.

همچنین پیشنهاد شد دوره‌های بهبود مدیریت در قالب دو شاخه‌ی «تعالی حرفه ای» و «تعالی معنوی» برنامه ریزی شود و در خصوص تعالی معنوی کار بیشتری انجام شود.

انتهای پیام

منبع: روابط عمومی حوزه نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha